Most valódi kémfotókról van szó, nem tudatos belső szivárogtatásról. A Harley-Davidson ugyanis egy független tesztcentrumban futtatja legújabb, teljesen friss fejlesztésű erőforrását – ahonnan persze egy rakat információt kijuttattak a Milwaukee Eight gyári névre keresztelt új erőforrásról. Amelyről semmilyen pontos teljesítmény-vagy nyomaték adat nem ismert, de a belső felépítéséről ez-az igen. Többek között az új alap-lökettérfogat, amely 107 köbinch, vagyis 1’753 köbcentiméter lesz.
A bal oldalról nem sok minden látszik, ha csak az nem, hogy sok hely nincs a két henger körül. Pedig lesznek jóval nagyobb küblik is!
A blokkon belül rengeteg minden módosul. Először is nem twin-cam, hanem single-cam kialakítású lesz, de hengerenkénti négy szeleppel. A vezérműtengelyt lánc mozgatja, a szelepállítás pedig már nem lesz hidraulikus. A hengerfejeket ugyanakkor úgy tervezték, hogy akár olajjal, akár normál hűtőfolyadékkal is hűthetőek legyenek – így nyilván szabadabban dolgozhatnak velük a későbbiekben. A Milwaukee Eight alapváltozata már 2017-ben érkezik, majd a Big Twin modellekbe 2018-ban jön a 114 köbiches kialakítása. De még ennél is van feljebb: állítólag már most készül a 131-es (az már 2’147 köbcenti!) változat is.
Jobb felől könnyű megkülönböztetni a jelenlegi 103-asoktól (a fotós arcát gondosan kikockázták…)
A leszabályzási fordulat magasabb lesz a mostani Twin-Cam erőforrásokénál, azonban ennek ellenére az alsóbb tartományokban leadott nyomaték fog a legtöbbet nőni. Magyarul az új blokk nagyon fog tolni! A kuplungon is módosítanak, ahogy a kipufogók is teljesen különböző méretűek lesznek a zajemissziós normák miatt. És ha szemfülesek vagyunk, a képen a kormánylengés-csillapító is megfigyelhető, amely megint csak újdonság a Harley-Davidson túramotorjainál. Úgyhogy izgalmas 2017 elé néz a legendás amerikai márka!
Cimkék:
A Young Machine magazin grafikusai közel szoktak járni a valósághoz képeikkel, és ha ők belelendülnek, biztosan készül valami a háttérben.
Elolvasom »A Yamaha régen gyárt kimondottan rendőrségi használatra kialakított motorokat. Most a háromkerekű Tricity hatósági változatát mutatták be.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »