Amikor forgalmas helyen szenved valaki súlyos motoros balesetet – mondjuk olyat, amely után a sérült nem képes önmaga segítséget hívni -, remélhetőleg azonnal lesz valaki, aki riasztja a mentőket. Azonban mi van akkor, amikor egyedül ér hasonló baj? Lehet, hogy némi időbe telik, mire valaki rád talál – ez pedig bizony könnyen lehet halálos kimenetelű olyan esetben is, amikor egyébként az időben érkező orvosi segítség még megmenthetne. Egy valóban forradalmi thai újítás ezen kíván változtatni. A neve angolul értők számára több mint beszédes: Helpmet, azaz a “segélyhívó bukósisak”.
A stílusa még elég ódivatú, de a lényeg a benne levő technika – ami valóban megmentheti az életedet!
A témán amúgy sokan dolgoznak, hiszen jövőre a BMW egyes modelljeiben is megjelenik hasonló rendszer – az azonban a járműhöz kötött. A bajorok logikájával szemben a Helpmet magában a koponyát védő bukósisakban összpontosítja erőit, hiszen az eszméletvesztést az esetek többségében a koponyát érő lassulás okozza. Így a fejvédőben helyet kapott egy lassulásmérő, amely 95 g feletti érték esetén (innentől szinte biztos az ájulás) felett elindítja a segélyhívó algoritmust. A sisak héja alatt ugyanis található még egy SIM kártyás egység GPS helymeghatározóval, így szükség esetén a pontos koordinátáiddal együtt azonnal megy a riasztás a mentőknek, hogy induljanak. További előny, hogy amikor veszel majd egy ilyen bukót, regisztrálnod kell egy csomó adatodat, mint vércsoport, gyógyszer-allergia, értesítendő személyek adatai, satöbbi. Így azonnal egy jól informált mentőegység érkezhet a helyszínre – ez pedig szintén komoly lépés annak irányába, hogy életben maradhass.
Úgy gondolom, hogy az egyelőre még fejlesztési stádiumban levő thai újdonság valóban zseniális elgondoláson alapszik. Nem fogja lépten-nyomon kihívni a mentőket ha mondjuk otthon leejted az asztalról, de amikor tényleg rendesen odavered a fejed a motorral elvágódva, akkor azonnal teszi a dolgát. Fejlesztői azt remélik, hogy sok életet fog megmenteni – és azt hiszem ez most valóban reális terv.
Cimkék:
Több mint két hónap és harmincezer kilométer, aból 13'000 terepen. Alapos teszt lesz az új Africa Twinnel, amit végig követhettek oldalunkon.
Elolvasom »Az YZF-R1 szupersport masina alapjain épített MT-10 igazi izomnaked. A Yamaha azonban kompromisszummentes túramotorrá változtatja az újdonságot.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »