Egy ideje rebesgetik, hogy az MV Agusta lerázná a Mercedes gyeplőjét. Ez azért különösen furcsa, mert a MB anno az AMG-n keresztüli 25 százalékos részesedés vásárlásával egy igazi pénzszivattyút emelt kebelére, inkább csak presztízs nem pedig üzleti megfontolások alapján. Ekkor azt hihettük, hogy az MV megül a fenekén, és a csillagosok pénzéből a művészet vajszínű elefántcsonttornyában készítik majd a csodálatosabbnál csodálatosabb motorkerékpárokat, amiből úgysem tudnak annyit eladni majd, hogy fedezze a működésüket. Jelenleg évi 9’000 darab körül gyártanak, ami teljesen veszteséges: nagyjából 50 millió eurós tartozáshegyet görgetnek egyre nagyobbra úgy, hogy csak tavaly 23 millió mínuszt hoztak össze. Nagyon érdekes volt már ez a szándék is, de sejteni lehetett, hogy nem a varázscilinderből húzzák majd elő a rengeteg pénzt a MB kifizetésére, hanem egy tőkeerős partner állhat a terveik mögött.
Az MV-nek olyan partner kellene, aki nem csak sajtófotókhoz meg kiállításokra hurcolja magával modellnek, hanem igazi kézzelfogható eladásokhoz juttathatná őket komoly kereskedői hálózattal, motoros érdeklődésű vevőkkel. Itt jön képbe az elmúlt években üstökösként hasító Polaris csoport, ami a quadok és ATV-k piacának uralkodóiként beletenyereltek az országúti cirkálók életébe is a Victory felvásárlásával és felfuttatásával. De zörög a haraszt az Eric Buell Racinggel kapcsolatban is, plusz egy kazal pénzt toltak a Brammo-ba, hogy megkaparintsák a fejlett elektromos hajtásuk know-how-ját. Különös pikantériája ennek a mostani MV-s történetnek, hogy a Polaris a Victory-n és az Indian-on keresztül versenytársa a Harley-Davidsonnak, akik egy időben szintén fejőstehénként funkcionáltak az olaszok szájában, majd miután Castiglioni bohócot csinált belőlük, jelképes összegért visszavásárolta a részvényeiket az amerikaiaktól.
Külön izgalmassá teszi a dolgot, hogy az olaszok nyakán az Euro4, amihez biztosan nem lenne pénzük erőforrást fejleszteni, és hogy a teljes adósságrendezés, kivásárlás, fejlesztés-projekthez euró-százmilliók kellenének. Na itt már tényleg csak az Európa felé kacsingató Polaris marad nyeregben, akinél pénz és szándék is van. Kíváncsian várjuk a fejleményeket!
Cimkék:
A legendás olasz mester halála előtt egy kompromisszummentes sportmotoron dolgozott. A Tamburini T12 Massimo nevű szörny most eladósorba került.
Elolvasom »Nyakunkon az év legédesebb motoros túrája, a 48 óra a magyar fagyizók között. Sok fontos dolgot tudhattok meg előzetesen a nyalakodós kalandról.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »