2014 áprilisában bekövetkezett halála előtt a világ egyik leghíresebb motorkerékpár-tervezője, Massimo Tanburini egy sportmotoron dolgozott. A típus kódja T12 volt, és semmilyen porcikájában nem kötöttek kompromisszumot megalkotása során. A mester végakaratának megfelelően a gépet fia, Andrea azóta mindenben az ő kívánságai szerint befejezte, és most el is adják. A versenypályára való orgazmusközeli holmi irányára 300’000.- euró, azaz 94,5 millió forint.
Superbike specifikációjú BMW S1000RR blokk mozgatja úgy 230 lóerővel (a képekre kattintva galéria nyílik)
Mitől ilyen különleges a T12? A meghajtásáról egy BMW S1000RR származású, de mindenben a superbike szabályainak megfelelő felkészítést kapott blokk gondoskodik. Az erőművet Motec M170 ECU vezérli, teljesítménye pedig nagyjából 230 lóerő. Nem tűnik soknak? Mindjárt kiderül, hogy brutális dolgokra lehet képes ezzel a krafttal a Massimo.
Az első futómű Öhlins FGR teleszkópokból, a hátsó szintén egy Öhlins központi egység – ezt azonban kimondottan Tamburini igényei szerint állította össze a gyártó. A fékekben szintén a legjobbat választotta: a Brembo Monoblockok egyenesen a MotoGP világából érkeztek. A futómű környékét a magnéziumból készült Marchesini márkájú kerekek teszik teljessé.
A térhálós váz Tamburini szokásának megfelelően egy olyan egység részét képezi, amelynek segítségével az egész motor merevsége szabályozható: az adott pályához, illetve a pilóta stílusához igazítható. A lengőkar is magnéziumból készült, az alkatrészek igen jelentős része – például a komplett burkolat – pedig karbonból.
Végül következzen a slusszpoén: mivel a költségek nem számítottak és mindenből csak a legjobb és legkülönlegesebb kerülhetett a T12 Massimoba, a masina száraz tömege 154 kilogramm. Ennek fényében a 230 lóerő már elég bőségesnek tűnik… A gép most egyetlen példányban létezik prototípusként, azonban amennyiben elkel, elképzelhető hogy készítenek belőle többet is.
Cimkék:
A Harley-Davidson nemzeti ünnepe az Open Road Fest Alsóörsön. Megtudtuk az idei fellépők névsorát, és számos egyéb csábító dolgot.
Elolvasom »Az olaszokkal nem mindig buli üzletelni, ezt eddig sokan megtanulták. Most a második amerikai hullámon a sor, hogy gatyába rázzák az MV Agusta-t
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »