A custom style trónkövetelőitől neked is tátva marad a szád, mert lefogadnom nem láttál még menet közben magától elolvadó motort, vagy kanálból épített szörnyeteget, s mindez csak a kezdet! Az Open Road Fest visszaszámlálása hivatalosan is megkezdődött. Amíg várjuk a fesztivált, itt egy adag a Harley alapokra épített csodák közül. A motorépítés a két keréken guruló művészet: néhol barokkos túldíszítéssel, máskor a klasszikus formákat megidéző, legtöbbször pedig ultramodern szörnyetegek gurulnak ki a műtermekből. Utóbbi jelző kicsit sem túlzás, mert ezek a vasparipák túlszárnyalják a legvadabb elképzelésed is.
A Ghost Bike megszólalásig hasonlít a Szellemlovaséra. A három méter harminc centi hosszú, 226 kilogrammos gépen a krómnak tűnő borítás valójában üveggyapot, ami szépen lassan elkezd olvadni, ha a motor túl sokáig jár. Innen az egész önállóan lánkba borul. Talán nem meglepő, hogy közúti forgalomban nem használható.
Mi a köze a kanálnak a motorépítéshez? Több mint hinnéd. Ebben a vasparipában nem található semmi más építőelem, csak és kizárólag kanál. Tervezője a formát kedvenc Harley-Davidson modelljéről mintázta.
A kínai motorépítő Xiao Lei Skull Bike-ja fittyet hány a szokásos dizájnra. A hat sebességes, szíjhajtású gépben félelmetes nyomaték lapul. Könnyű szerkezete és sportosabb alkata miatt könnyen felveszi a versenyt az aszfaltbetyárokkal is.
A csontvázat mintázó Skulbike viszont alkalmas a használatra is. Méghozzá igen dinamikus használatra
A valaha volt Sportster mára a rat rod stílus koronázatlan királya. A lecsupaszított, ötvenes évek hangulatát keltő gép szíjhajtása durva lóerővel látja el a gépet. Egyetlen hátránya, hogy extra-alacsony ültetése miatt kényes az útfelületre.
Az 1916-os Board Tracker a maga idejében igazi dögnek számított. Különös formája annak köszönhető, hogy, elsődlegesen versenyzésre szánták, így a minél kecsesebb forma volt a kívánatos, noha teljesítménye alig volt húsz lóerő.
Már most extrém Harley-lázban égsz? Az Open Road Fest elhozza Magyarország egyetlen Harley-Davidson múzeumát, ahol a motorritkaságok mellett izgalmas kiegészítőket, és eddig nem látott relikviákat is megcsodálhatsz. Old timer, custom vagy a kettő ötvöződése? Nem lesz hiány a látványból, csak bírd kapkodni a fejed!
Cimkék:
Egy motoros baleset bekövetkeztekor a másodpercek életről és halálról dönthetnek. Ilyenkor egy automatikus segélyhívó rendszer megfizethetetlen!
Elolvasom »A MotoGP erőforrások legfőbb különbsége az utcaiakhoz képest a pneumatikus vezérlés, aminek működésébe egy abba éppen belekóstolt CRT csapat vezetője ad betekintést.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »