A Yamaha MT kódjelű típusaival annyira eltalálta a vásárlók igényeit, hogy alig győzik gyártani a sikermodelleket. Persze ha egy rókán van elég bőr, akkor le is kell mindet nyúzni – így a remekül eltrafált alapokra újabb és újabb gépeket kell bemutatni. Pontosan ezt is teszik a hangvillások: a bitang jól sikerült MT-09 Tracer receptjét felhasználva nyílt titok volt, hogy érkezik a kéthengeres kisöcsike is. A lassan egy éves “kiszivárogtatás” után pedig most itt a végleges motor is, amely a Tracer 700 nevet nyerte el a keresztvíz alatt.
Az MT-07 erőforrása roppant módon tetszett az összes eddigi teszten nekünk is, így a túrásított változatot személy szerint túlzás nélkül alig várom. A technikai alapok változatlanok maradnak: a 689 köbcentiméteres soros kéthengeres erőforrás 75 lóerőt és 68 newtonmétert ad le, és a tökéletesen elegendő, akár sportos agilitás mellett irgalmatlanul takarékos is. Így a tervezőknek a hosszú hatótávhoz elegendő volt 17 liter üzemanyagot elraktározni a fedélzeten – ennek is köszönhetően a Tracer 700 menetkész tömege mindössze 196 kilogramm lett!
A könnyű irányíthatóság és a kezesség tehát szinte garantált – na de a túraalkalmassághoz ezeknél több kell. Továbbfejlesztették a vázat és hosszabb lengőkart tettek mögé – a tengelytáv így is csupán 1’450 milliméter lett. A teljes futóműgeometria megváltozott: a rugóutak elöl és hátul egyaránt 130 milliméteresek. Egyébként a megfelelő hosszú távú motorozhatóságról állítható gyári szélvédő és kézprotektorok is gondoskodnak (utóbbiak nyilván főleg a huzat ellen szolgálnak).
A gép természetesen a biztonsággal sem áll hadilábon: a Tracer 700 elöl két darab 282 milliméteres tárcsával és négydugattyús féknyergekkel, míg hátul egy 245-ös tárcsával rendelkezik – az ABS értelemszerűen az alapfelszereltség részét képezi. A tervezők nagy hangsúlyt fektettek az ülések hosszú távú ergonómiájára is – a vezető helye amúgy 845 milliméterre van a talajtól.
A valóban sokat ígérő újdonság piros, fekete és kék színekben július végére kerül a hazai szalonokba, mégpedig 2’648’000.- forintos áron. A reálisan gondolkozó túramotorosok számára nagyon jó alternatíva lesz, az egészen biztos!
Cimkék:
Egy elképesztően zseniális magyar találmány kényelmessé teszi a (nap)szemüveg viselését bukósisakban is. A MotoFly Wear már előrendelhető!
Elolvasom »Végy egy feltöltős kétkerekű szörnyeteget, finomítsd kicsit, ültess rá egy bátor legényt és fussanak rekordot, ez a Trick Star Kawasaki H2R módi.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »