A csomag mottója: Motorozz ott, ahol mások már rég feladták! Minden kalandmotoros számára ismerős a kihívás: elég egy apró figyelmetlenség és máris megvan a baj, a motorkerékpár képtelen folytatni az utat, a legközelebbi műhely pedig több száz kilométerre van, ráadásul térerő sincs. Mindez általában azt jelenti, hogy a hosszasan megtervezett motoros kaland a végéhez ért. A BMW GS tulajdonosok egyre növekvő nomád túrák iránti igényére való tekintettel a BMW Motorrad összehívott egy tapasztalt GS motoros csapatot, hogy megvizsgálják a fenti problémát és kifejlesszenek egy új, speciális BMW GS túlélő szerszámot az R1200GS és R1200GS Adventure modellekhez, amely még összetettebb javításokhoz és ideiglenes alkatrészpótlás készítéséhez is alkalmazható a túrán.
A szerszám végső tesztjére a 2016-os délkelet-ázsiai Nemzetközi GS Trophy-n került sor február 26-a és március 5-e között Thaiföldön. Itt az univerzális szerszám számos alkalommal bizonyította képességeit, bár csak a sátorcölöpök beverésénél és az üvegek, valamint a konzervek kinyitása során használták. A rendkívül szélsőséges körülmények ellenére sem volt szükség alkatrészpótlásra. (Tehát az igazi tesztjéhez minimum egy világkörüli túrára van szükség?)
A szerszámkészlet többféle kivitelben (alap-, Pro- és HP) kapható, ebben a sorrendben egyre jobb anyagokból készítve
A BMW GS túlélő szerszámot kiváló minőségű króm-molibdén ötvözetű szerszámacélból kovácsolják és gépekkel munkálják meg. Tömegcsökkentés céljából a nyele alumíniumból és műanyagból készül. Másik változatként elérhető a titánból készülő ‘BMW GS túlélő szerszám Pro’ kivitele, továbbá egy rendkívül praktikus csúcsmodell is: a titánból és karbonból készülő ‘BMW GS túlélő szerszám HP’. Mindegyiken lézergravírozott GS felirat látható. Akinek esetleg nem boxer-meghajtású GS a társa a transzkontinentális kaland során, az se keseredjen el: már javában folyik a túlélő szerszám fejlesztése az F800GS és az F800GS Adventure modellekhez.
Friss információ: ne keressétek a készlet árát és a BMW márkakereskedésekben se rendezzetek nagyjelenetet miatta. A hír április elsejei tréfa volt, csak némi késéssel jelent meg…
Cimkék:
A Harley-Davidson Street 750-est már az elejétől átépítésre különösen alkalmasnak próbálták beállítani, és nem is kell csalódnunk az emberi fantáziában!
Elolvasom »Az első Vietnami Motorkerékpár Show keretében mutatkozik be a Yamaha formatervileg különc, szemet gyönyörködtető robogó koncepciója, a 04GEN.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »