Régebben is divat volt a Harley-Davidsonnál utcára tolni egy-egy olyan motort, ami külsőre kevesebbet ám telejsítményre többet ad mint az alapkivitelek. (Ilyen volt például a Dyna Super Glide Sport is.) Ezen a vonalon mutatták be most a Low Rider S-t és a kicsit külsőleg is megpimpelt – de a HD univerzumban még mindig szolid kiállású – CVO Pro Street Breakoutot. Elsőnek nézzük a Low Rider S-t: nem aprózták ám el az erőforrást sem! A nem megújuló erőforrásinkat egy Screamin’ Eagle Twin Cam 110-es égeti el, és faragtak a futóművön valamint a féken is.
A Harleyra jellemző, hogy lóerőben nem adja meg a motorkerékpárjainak teljesítményét, azonban azt tudjuk, hogy 13 százalékkal erősebb lett az alapmodellnél, ami a 155 newtonmétert jelent a főtengelyen 3’500-as (!) fordulaton. Ezt a nem elhanyagolható erőt természetesen erősített kuplung továbbítja a váltó felé.
Külsőben a már említett kevesebb-több elv érvényesül, mivel sima fekete festékkel szórták le a vasat, csak a felniknél csábultak el egy kis oldschool aranyszín irányába, és megfűszerezték egy 1977-es Sportster alapú café raceren feltűnt emblémával.
A másik motor a CVO Pro Street Breakout, aminél már említettem, hogy kissé lazábban dizájnoltak, hiszen a CVO modellekre jellemző némi optikai okosítás is. Hogy egy kis marketing-bullshittel okosodjunk, erre ezt mondta a Harley vezető stylistja: “Fémbevonat-szakértő beszállítóinkkal intenzíven dolgoztunk a Smoke Satin Chrome árnyalatán és részletgazdagságán.” Ami igazán szembetűnő a Breakouton, hogy USD villát dobtak az elejére. Nekem a sima Low Rider S jobban bejön, de biztos lesznek akik betolnak egy talicska pénzt a Breakoutra is.
Cimkék:
A kerék szerves része az agy, hiszen valami körül forogni kell az egésznek. Ez a kijelentés azonban rég nem igaz: működik az nélküle is!
Elolvasom »Az újdonság bemutatásának dátumát ismerjük, a külsejét azonban még csak sejtjük. A Victory annyit ígért, hogy az 1200-es Octane durva gép lesz!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »