Mint utóbb kiderült, az első szakasz törlése a motorosok számára sokkal rosszabb volt, mint ha versenyezhettek volna. Az összekötő etap után ugyanis hosszasan várakoztak egy benzinkútnál, hogy mit dönt a helyzetről a Dakar szervezője, az ASO. A döntés végül az lett, hogy végig aszfalton menjenek el a napi célba – ez a nyilatkozatok szerint rosszabb volt, mint bármi más. Aki motorozott már hidegben és szakadó esőben krosszgumikon aszfalton 400 kilométert szemüvegben és nyitott bukóban (szerintem kevés ilyen motoros van az olvasók között), az érti miről beszélek. Laia Sanz, a KTM-hez igazolt spanyol hölgy fel is tette rajongói oldalára pedikűrözésre előkészített kacsóit a célbafutáskor.
Érthető, hogy mindenki nagyon várta a második szakasz rajtját. Ekkor jött az újabb rossz hír: az eredetileg tervezett 450 helyett 354 kilométerre rövidítették. Mi másért, mint a rossz időjárás miatt… Ráadásul a verseny a Cordoba térségben kezdődött tükörsima földutakon, amelyeket nem a navigációs nehézségek jellemeztek, hanem a hosszú nyélgázas egyenesek utáni hirtelen szűk kanyarok.
Szokás szerint nem a nagymenők végeztek az élen. Az ausztrál Toby Price ért be elsőként a célba KTM-jén, a prológon holtversenyben élen záró Ruben Faria itt is második lett Husqvarnája nyergében, míg az évről-évre egyre komolyabban hasító Stefan Svitko jött be harmadiknak – szintén egy KTM hátán. A komoly esélyesnek számító két vezér-Honda a szakaszt a 6. és 7. pozícióban zárta – igazán jelentős hátrányok azonban még nem alakultak ki.
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 03:46:24 | – | – |
2. | 8 |
|
HUSQVARNA | 03:47:44 | 00:01:20 | 00:01:00 |
3. | 20 |
|
SHERCO TVS | 03:48:15 | 00:01:51 | – |
4. | 14 |
|
KTM | 03:48:24 | 00:02:00 | – |
5. | 5 |
|
KTM | 03:48:52 | 00:02:28 | 00:01:00 |
6. | 2 |
|
HONDA | 03:49:02 | 00:02:38 | – |
7. | 6 |
|
HONDA | 03:49:46 | 00:03:22 | – |
8. | 47 |
|
HONDA | 03:50:00 | 00:03:36 | – |
9. | 17 |
|
SHERCO TVS | 03:50:49 | 00:04:25 | – |
10. | 4 |
|
HUSQVARNA | 03:50:56 | 00:04:32 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 03:53:09 | – | – |
2. | 8 |
|
HUSQVARNA | 03:54:11 | 00:01:02 | 00:01:00 |
3. | 20 |
|
SHERCO TVS | 03:55:02 | 00:01:53 | – |
4. | 14 |
|
KTM | 03:55:08 | 00:01:59 | – |
5. | 5 |
|
KTM | 03:55:30 | 00:02:21 | 00:01:00 |
6. | 6 |
|
HONDA | 03:56:13 | 00:03:04 | – |
7. | 2 |
|
HONDA | 03:56:29 | 00:03:20 | – |
8. | 47 |
|
HONDA | 03:56:35 | 00:03:26 | – |
9. | 4 |
|
HUSQVARNA | 03:57:33 | 00:04:24 | – |
10. | 17 |
|
SHERCO TVS | 03:57:39 | 00:04:30 | – |
Cimkék:
A bajor gyár számára nagyon fontos, hogy megvesse lábát az 500 köbcenti alatti motorok között. A kis G310R roadster szerepe így igen jelentős.
Elolvasom »Egyelőre csupán pletykáról van szó, Honda közeli források szerint azonban lehet, hogy átveszik a TT-győztes Mugen Shinden gépek technikáját.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »