A visszahívási kampányt az NHTSA (National Highway Trafic Safety Administration – Nemzeti Autópálya Biztonsági Hivatal) bevonásával indította el a Suzuki tengerentúli képviselete. Ugyanis az Amerikai Egyesült Államokban már 2016-os modellévűnek besorolt Suzuki GSX-S1000, GSX-S1000A és GSX-S-1000FA (a blokkolásgátlós modelleket teszteltük is) motorok első féknyergénél szivároghat a fékfolyadék. A felhívás az USA területén mintegy 600 gépet érint.
Konkrétan a 2015. július 8 és július 29 között gyártott ABS nélküli, a július 10 és augusztus 24 között készített blokkolásgátlós csupasz, illetve a július 21 és 27 között összeszerelt FA modelleket érinti a kampány. A Suzuki november 19-én jelentette be az NHTSA-nál, hogy “a féknyereg dugattyújának gumitömítése hibás felszínű lehet, ami fékfolyadék szivárgást eredményezhet”. A hiba oka egy rosszul elvégzett felületkezelés, amelynek hatására a tömítés anyaga áteresztheti a fékfolyadékot. Mivel ez a szivárgás akár a féktárcsára is történhet, a mulasztást joggal veszik ennyire szigorúan. A Suzuki kereskedések az érintett alkatrészeket térítésmentesen olyanokra cserélik, amelyek nem részesültek a kérdéses felületkezelésben. Hogy Európában érint-e eladott GSX-S1000 modelleket a visszahívás, azt nem tudjuk, ahogy arról sincs hír – szerencsére – hogy bármilyen baleset történt volna emiatt. Úgyhogy a Suzuki is a helyén kezeli a dolgot, és a visszahívással megtesz mindent a vásárlóinak biztonsága érdekében. Mert soha ne feledjük: gyártási hibák minden márkánál voltak, vannak és lesznek – és az a jó, ha így intézik őket. Hiszen a visszahívás szükséges és jó dolog, jelen esetben annak örüljünk, hogy a Suzuki ilyen gyorsan és határozottan lépte meg a szükséges tennivalókat.
Cimkék:
Célegyenesbe fordult a Royal Enfield Himalayana! 2016 februárjában hivatalosan is bemutatják, mi meg alig várjuk
Elolvasom »A MAMS döntött az Év Sportolója 2015 címről és három kategóriában az alábbi versenyzők kapják a megtisztelő címet.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »