A teljesítményt csak teljesítmény pótolhatja. Lehet itt szépeket mondani kezelhetőségről, meg kiegyensúlyozottságról, de amikor komoly a helyzet mint a Dakaron, vagy az Erzbergen, akkor oda kell ütni, nem lehet finomkodni. Erre rájöttek már többek között a Yamahánál (FZ750 superbike blokk a Dakaros gépükbe, az FZT750-be) vagy a BMW-nél is (HP2 Enduro az Erzbergen), és akkor nem beszéltünk a számtalan házilagos sportmotorblokkos terepszörnyetegről. Általában ezek a projektek nem teljesen gyári történetek szoktak lenni, inkább privát csapatok útkeresései, sokszor némi be- vagy nem bevallott gyári hátszéllel. Jiří Heiník cseh versenyzőt és tunert eddig sem kellett félteni a különlegesebb vasaktól, de most aztán igazán bevállalta: olyat lépett, ami hasonlót szólhat, mint anno a HP2-esek elképesztő szereplése az acélhegyen – csak ő KTM alapokon építkezett. Akkor a világ elképedve figyelte, ahogy izomból felszántják a bányát a bajor elefántok, 183 kilométeres óránkénti sebességet is elérve.
Most ez a cseh legény (lassan inkább bácsi) gondolhatta úgy, hogy “Hé, hát itt van az 1290 Super Duke, az keskeny, sportos gép, dobjunk alá egy terepfutóművet és nézzük meg hogy sül el a dolog!” – és így is tett. Majd benevezte a 2016-s Erzberg Rodeora a 180 lóerős szörnyeteget, mi meg csak ájuldozunk a gyönyörtől, hogy mekkorát fog szólni a kis szöcskék között ez a bombázó. Azt mondtam, hogy a 180 lóerő 180 kilogrammos saját tömeget mozgat? Komolyan meg kell veszni, pár éve még a literes sportmotorok területe volt ez a tömeg-teljesítmény arány! Persze a Super Adventure felfüggesztését kapta, fullos belső nélküli Kineo felnikkel. Azt azonban lefogadom, hogy a jelenlegi állapotnál jobban levédi majd a blokkot, különben hamar elvérezhet a csodamasina a hegy poklában.
Cimkék:
Kiszivárgott iparági információk szerint a nemrég koncepcióként bemutatott City Adventure tereprobogó rövidesen a Honda szalonokba kerül.
Elolvasom »Sőt, a Kawasaki is negyedliteres Versyst fejleszt. A Suzuki apró túraendurója állítólag nem is V-, hanem G-Strom lesz. Ja, és mind Indiában.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »