Sylvain Berneron egy francia mérnök, aki korábban a BMW Motorradnál dolgozott formatervezőként. Összeállt műszaki területen járatos testvérével, Florent Berneronnal és megalakították új cégüket, amelynek első motorkerékpárját ezen a héten mutatták be Párizsban. A Praëm SP3 első pillantásra és közelről alaposan szemügyre véve egyaránt sokkolóan izgalmasra sikeredett.
Az alapokat egy tizenöt éves Honda VTR 1000 SP1 adta, azonban minden körítést – futóművet, fékrendszert és főleg a burkolatot – igencsak újragondolták. Így elég nehéz beazonosítani, hogy egy másfél évtizedes vassal van dolgunk. Az optikai varázslatot az adja, hogy részben könnyűfém ötvözeteket alkalmaztak a burkolóelemek megalkotásakor, részben viszont vékony alumíniumhuzalokat fűztek egymás mellé és formáltak idomokká. Ilyen az első sárvédő, a fejidom és a blokk melletti lemez is. A sorozatgyártás lehetősége ezzel az izgalmasan mutató, de elképesztően munkaigényes dologgal nagyjából meg is bukott…
A váz és a lengőkar nem változott, maradtak az eredeti SP1 alkatrészek. A futómű többi eleme azonban igen: az első teleszkópok Öhlins FGR típusúak, a fékek pedig Brembo .484-esek. Úgy tűnik, az első féktárcsák karbon-kerámiák, sőt még a felnik is karbonból készültek – ez utóbbiak Rotobox eredetűek. A motoron ugyan van tompított (igaz, nem a fejidomban), hátsó lámpa és rendszámtábla-tartó is, ezzel együtt teljesen slick gumikkal – tehát utcai használatra alkalmatlanul – mutatták be.
A műszerfal sem éppen hétköznapi: ugyanis a tank fölött csupán egy TAG Heuer Monaco kronográf található gyönyörű alumínium házba foglalva. Magyarul a járművel műszakilag bármilyen kapcsolattal rendelkező műszer konkrétan nincs. Érdekes elgondolás, nem? Innentől egyértelműen nyilvánvaló, hogy a Praëm SP3 igazából egy szobor, nem pedig használatra szánt motorkerékpár. Kár.
A Praëm weboldalán ráadásul további hét jármű sziluettje látszik, alattuk kivétel nélkül 2016-os bemutatás szerepel. Van köztük két café racer, egy V-Twin dirt-track gép, egy scrambler, egy custom V2-es és két naked. Úgy fest, izgalmas járgányokkal jönnek tehát majd: az alapok BMW boxertől a Harley-Davidsonig terjednek. Reméljük, lesz köztük használható motor is!
Cimkék:
Sok V8-as motorral épített szörnyet ismerünk, de az Aurora teljesen használhatónak tűnik: szörnyű erejéhez ugyanis csak 265 kilós tömeg társul.
Elolvasom »Még a boltokba sem került az új SV650, de már készülnek az izgalmas témájú különleges verziók: most két scrambler jellegű gépet mutattak be.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »