A BMW Motorrad nagy hagyományokkal rendelkezik új módszerek és ötletek kidolgozásában a kétkerekű mobilitás témakörében. A múltban számos jövőbe mutató tanulmányt mutattak be ezzel kapcsolatban. Az eRR koncepció a Müncheni Műszaki Egyetemmel indított közös projekt eredménye és a BMW Motorrad elektromos szupersport motorkerékpárról alkotott elképzelését testesíti meg.
Néhány évvel ezelőtt a BMW i a BMW i3 és i8 járművekkel és azok forradalmi tervezési elveivel (alumínium alváz és karbon utasfülke) már megmutatta a BMW Group elképzelését és fenntartható hozzáállását, a BMW C evolution pedig bebizonyította, hogy a zéró emisszió, a motorozási élmény és a praktikusság nem zárja ki egymást.
Az eRR koncepció bemutatásával a BMW Motorrad egy újabb lépést tesz, továbbá betekintést nyújt egy teljesen elektromos meghajtású szupersport motorkerékpár megalkotásának lehetőségébe. Az eRR dizájn és váz tekintetében az S1000RR szupersport motorkerékpárra támaszkodik, azonban meghajtása teljesen elektromos.
Stephan Schaller, a BMW Motorrad vezérigazgatója elmondta: “Az RR piaci bevezetése óta libabőrössé teszi a motorsport szereplőit. Legyen szó gyorsulásról, irányíthatóságról vagy csúcssebességről az RR mércét állít. Azonban, ha az első métereken elért gyorsulást tekintjük akkor az RR 199 lóereje alulmarad egy másik BMW termékkel, a C evolution-nel és annak elektromos meghajtásával szemben. Azt kérdeztük magunktól: Mi történik, ha egy sport motorkerékpárt és az elektromos hajtást egyesítjük? Az eRR koncepció a zéró emisszió és az elektromos meghajtás témáját egy új, még izgalmasabb szintre emeli.”
A rossz hír sajnos a végére maradt: a BMW Motorrad az eRR műszaki adatait később teszi közzé. A magam részéről nagyon várom!
Cimkék:
Elért a vég minket is: a rendőrség némi újságírói uszításra felfigyelt néhány Debrecenben huligánkodó supermotosra, és tényleg bevarrta őket.
Elolvasom »Nem volt nehéz kitalálni, hogy jönni fog egy indiai gyártású BMW, amelyet a paletta legkisebb motorja hajt. Nos, be is mutatták, a neve G310R.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »