Hazánk kalandmotorosai az elmúlt hétvégén sem tétlenkedtek – egy remek találkozó keretében oszthatták meg egymással a több tízezer kilométer alatt felhalmozott élményeiket. A rendezvény helyszínéül a nemrégiben létrehozott, kimondottan motorosbarát szállás, a Motocamp Hungary szolgált, amely Újlengyel mellett található, gyönyörű szép és nyugodt környezetben, Budapesttől csak egy köpésre. A Magyar Kalandmotorosok I. Országos Találkozójára mi is meghívást kaptunk, amelyet természetesen elfogadtunk és éltünk a lehetőséggel, hogy hasonszőrű motorosokkal összebútorozzunk egy hétvége erejéig.
Kalandosan indult már a péntek este is – a kemping megtalálása sem volt egyszerű feladat a sötét faluban, amelyet csak tetézett a szemerkélő eső. Összeakadtam egy hasonló problémával küszködő Africással, aki egészen Münchentől gurult idáig, de az utolsó kanyarokba már beletört a bicskája. Végül egy út menti hotel tulajdonosától kaptunk pontos útbaigazítást és nagyjából három perc múlva már a Motocamp területén támaszthattuk le a motorjainkat. Külön öröm volt számomra, hogy az eső is elállt a keresgélés közben – otthon még úgy ömlött, mintha dézsából öntötték volna.
A vacsora igen ízletes és kiadós barbecue-tál volt, tele mindenféle finomsággal. Némi serital és szilvapálinka elfogyasztása után kezdődött a “ki tud nagyobbat mondani” vetélkedő, amelynek természetesen a témája a motoros túrázás volt. Éjjel egy órakor eltettük magunkat másnapra, hogy a programtervezet szerinti off- és onroad túrán senki ne legyen nagyon csúnya állapotban.
Szombat reggel baljós kopogás hallatszott a faház tetején – az ágyban felülve, résnyire nyitott szemhéjamon keresztül megállapítottam, hogy szakad az eső. Ennyit a meteorológiáról, amely mindössze két milliméter csapadékot ígért. Tovább szemlélve a tájat, már bőven túl volt a húszon is az égi áldás. Nagyon úgy tűnt, hogy az egész programot agyonvágta az időjárás – ám a motorosok rendíthetetlenül érkeztek a táborba, egyre többen és többen.
A kellemetlen időt akár többféle szaunában is átvészelhették az érdeklődők, de volt lehetőség fedett helyen, tábortűz mellett sztorizgatni. Sajnos a kiállítóknak nem kedveztek az égiek, de a hangulatot még ez sem vághatta agyon. Délidőre a motorozni vágyók is összegyűjtöttek kellő mennyiségű motivációt, hogy útnak induljanak.
A tereptúra érdekessége, hogy a nyomvonal érintette a 2008-ban megrendezett Dakar-pótlék Közép-Európa Rali egy szakaszát. Hatalmas élmény volt azt a homokot túrni, amelyen még olyan nagynevű versenyzők is száguldottak, mint Marc Coma vagy Cyril Despres. Az eső miatt ugyan sokkal könnyebb volt a mély homokban haladni, mintha teljesen száraz, folyós lett volna, de néhol úgy felgyülemlett a csapadékvíz, hogy egyenesen vízijártassági vizsgát kellett volna kérni a résztvevőktől.
A sok szép kalandmotor ellenére csak tizenegyen vágtunk neki a csúszós terepnek. Honda Dominator és Transalp, Suzuki DR Big, Yamaha XT, TT és Ténéré egyaránt előfordult, de az igazi különlegesség a Touratech demómotorja, egy R1200GS volt, amely bebizonyította, hogy van létjogosultsága a nehéz terepviszonyok mellett is ennek a bálnának, csak értő pilóta kell a nyergébe.
Kellőképpen fáradtan és csuromvizesen értünk vissza a kempingbe, ahol már javában zajlott a Mentőmotoros Alapítvány bemutatója. Ebben az előadásban hallhattunk számos vészhelyzetről és azoknak a lehető legjobb módon való megoldásáról. Különösen hasznosnak bizonyult, hogy a motoros balesetekre volt kihegyezve a prezentáció – többek között a sisak eltávolításának a technikáját is elsajátíthattuk.
Lehetőségük nyílt a túramotoros márkakluboknak is egy néhány perces bemutatkozásra. A sok beszéd közben sem maradtak éhen a résztvevők, hiszen egész nap üzemelt Pici Gurman barbecue büféje, ahol finomabbnál finomabb szendvicsek vártak arra, hogy valaki jól megegye őket. A klubok bemutatkozása után ízletes babgulyás vacsora várta a kalandorokat, majd ezt követően számos túrabeszámoló következett.
Az elbeszélések és a képek alapján elkalandozhattunk a messzi és titokzatos Afrikába, a távolinak és mesésnek tűnő Ázsiába, de Európa varázslatos útjai sem maradhattak ki. Ezt követően Tumbi el Mariachi ragadta magához a figyelmet és fergeteges gitárjátékkal szolgáltatta a kiváló hangulatot.
Vasárnap délelőttre már nem maradt túl sok tennivaló – a reggelit követően mindenki összecsomagolt és elbúcsúzott a régi-új ismerősöktől és nekivágott a hazafelé vezető útnak. Akadt persze olyan is, aki inkább több ezer kilométeres túrára indult, mintsem haza.
Kiváló kezdeményezés volt, hogy a hazai kalandmotorosokat összehozzák egy hétvégére és így mindenki megoszthatta az élményeit hasonló filozófiájú emberekkel. Nem volt kikötés, hogy bármiféle klubhoz kell tartozni, csak annyi volt a lényeg: a résztvevők szeressenek világot látni és motorozni. A mostoha idő ellenére is több mint százan gyűltek össze, amely megerősítette a szervezőket abban, hogy volt értelme fáradni a megvalósítással és, hogy jövőre muszáj lesz megcsinálni a Magyar Kalandmotorosok II. Országos Találkozóját – talán még a nap is sütni fog.
Cimkék:
A Harley-Davidson nyílt napjával elindult az őszi tesztlehetőségek időszaka az amerikai márkánál. Vegyél részt és akár nyerj egy legendás vasat!
Elolvasom »A túra-endúrók nagy része alig hagyja el az épített utakat, pedig hajdanán még erre találták ki őket. Ezen az arányon próbálunk változtatni szombaton.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »