A tavalyi év végén röppent fel a pletyka, hogy a KTM által kínált remek adottságú 390-es modellcsalád esetleg egy igazi kalandor géppel bővül. Az osztrák gyár mindig is élen járt az Adventure fedőnevű univerzális kétkerekűek gyártásában, így a hír éppen rendelkezhetett valóság-alappal is. Akkor a cég vezetése félig-meddig cáfolta a dolgot – pontosabban szólva csak azt nyilatkozták, hogy biztosan nem egy sima Duke továbbfejlesztést fognak piacra dobna, hanem egy teljesen új platformmal jelennek meg a piacon. Ezzel jól el is altatták a szakmát, hiszen gyorsan hozzátették, hogy ennek a létrehozása bizony erősen időigényes.
Azóta nagyjából fél év telt el – ami járműfejlesztési szempontból nem nevezhető hosszúnak. A hírek szerint pedig az első tesztelésre szánt KTM 390 Adventure példányok megérkeztek Indiába. Kémfotó sajnos nincs róluk – a jelek szerint a narancsos marketingesek a szivárogtatást a kampány egy későbbi szakaszára tervezik -, azonban az indiai Car Trade magazin munkatársai látták, amint két motort levesznek egy hajóról. A gépek mérete és formavilága alapján egyértelműen állítják, hogy azok az új Adventure prototípusai.
Amit biztosan tudunk a leírásból és a kiszivárgott információkból, hogy a masinákat a már bizonyított 374 köbcentiméteres egyhengeresek fogják hajtani, hogy magas építésűek lesznek és “rendes” off-road használatra alkalmas kerékmérettel rendelkeznek. Olyan információk, mint üzemanyag-tartály befogadóképessége, csomagtartó-rendszer (alaptartozékként vagy akár felárasan), valamint a blokkolásgátló (a többi 390-esben alapfelszerelés Európában), illetve akár a gép valós menetkész tömege még váratnak magukra. Mindegy, a jelek szerint inkább előbb mint utóbb, ebből az ígéretes kis masinából lesz valami!
Cimkék:
Az X-lite csúcsbukójához újabb fényezéseket is választhattok, de a régebbi vagány dizájnnal is elérhető még az X802R.
Elolvasom »Az egyetlen hazai szervezésű motoros túraverseny, a BMW Bike Maraton idén különösen szép motoros élményeket kínál. Ne habozz, nevezz most!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »