Már az is szentségtörés volt sokak szemében, amikor több mint egy évtizeddel ezelőtt vízhűtéses erőforrású, kimondottan sportos gépet dobott piacra a Harley-Davidson. Pedig a gyár történetében korábban is voltak igazán izgalmas prototípusok – és az innovációkkal kapcsolatos jó szokását azóta is megtartotta az amerikai vállalat. Kevéssé kapott nyilvánosságot, de például a kétezres évek első évtizedében V4-es koncepció is készült Milwaukee-ban.
A vállalaton belül a Project Overlord nevet viselte a fejlesztés, aminek komoly oka volt. Ugyanis a cég nagy krúzerei nem fogytak megfelelően Európában, így kitalálták, hogy akkor majd csinálnak olyan motort – jobban mondva modellcsaládot -, amely kimondottan az itteni igények kielégítését célozza meg. A blokk fizikailag is elkészült: állítólag 1’600 köbcentiméteres lökettérfogatú, 72 fokos hengerszögű és kapaszkodjatok meg: 170 lóerős V4-esről beszélünk!
Három motort terveztek köré: egy komoly sporttúra holmit, egy nagy kalandor túraendurót és egy csupasz izommotort. Vélhetően utóbbit láthatjuk a képeken – sajnos csak makett formában. Azért sajnos, mert 2009-ben James Ziemer-t (aki addig erősen támogatta a fejlesztést) leváltotta Keith Wandell, aki viszont rövid úton véget vetett az Overlord programnak – hiába, a válság miatt muszáj volt ilyen döntéseket is meghozni.
Reménykedjünk benne, hogy az akkori rengeteg munka nem fog teljesen kárba veszni, és egy szebb gazdasági környezetben – például mostanság – újra előveszik a V4-es Harley-Davidsonok terveit, hogy tovább dolgozzanak rajtuk.
Cimkék:
Az Acebike Brakefix arra a problémára kínál megoldást, ha lejtőn kell parkolnod a motoroddal, és félsz hogy az elgurul. Okos kis szerkezet!
Elolvasom »Gondoltad volna, hogy a Dakar során nem csak terep és a technika kihívásainak kell megfelelni, de akár börtönbe is kerülhetnek a versenyzők?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »