Mindössze két napja számoltunk be egy sokkoló balesetről: ismert motoros kaszkadőrünk, Palatinus Attila a Budapest Motorfesztivál helyszínén, a Hungexpon területén egy reklámfilm forgatása során a poros és hűvös aszfalton elcsúszva elesett. Ez minden stunterrel előfordul, azonban a következmények ezúttal fatálisak voltak: a letört fékkar átszúrta Pala jobb tenyerét. A közösségi médiában nagyon sokan fejeztétek ki jó kívánságaitokat motoros társunknak, de persze akadtak szkeptikus szemlélők is: rengetegen elemezték kritikus szemmel a balesetet és keresték benne a “hibákat”. Ezek közül a legjellemzőbb az volt, hogy miért van a rájderen a film elején kesztyű, ami aztán később nem látható a súlyos sérülést szenvedett jobb végtagon. Nos, ma reggelre kiderült, hogy nem csupán az az egy mobil telefon vette a történteket – így magyarázatot kapunk mindenre.
Először is hadd osszam meg veletek a hír születésének körülményeit. Aznap reggel megkeresett Dodor, elmesélte a történteket, és kérdezte, nem osztom-e meg azokat az Onroad felületén. A videó megtekintése után még egy kicsit húzódoztam is, de megnyugtatott: beszélt Palával aki azóta viszonylag jól van és nincs ellene kifogása. Ma reggel kaptam meg a magyarázatot, miért volt Attila egy nappal egy ilyen súlyos sérülés után már “viszonylag jól” – felkerült ugyanis a videó-megosztó csatornára az esemény werkfilmje, amelyből mindenre fény derül. Még az ominózus kesztyű kérdésére is. Íme:
Valóban reklámfilm-forgatásról volt tehát szó, csak éppen a “baleset” szerves része volt annak. Az egész célja pedig egyrészt a figyelem felkeltése a jövő hét végén megrendezésre kerülő Budapest Motorfesztiválra, másrészt a tavasz (és a motoros szezon) közeledtével a közúti motorozás biztonságára. Nem véletlenül kap benne külön szót az OMSZ Mentőmotoros Szolgálat orvosa, Kovács Tibor, aki felhívja a motoros balesetekkel kapcsolatos legfontosabb teendőkre a figyelmünket. Mert ez különösen és kiemelten fontos most, az évad elején! A legnagyobb jelentősége persze annak van, hogy ha lehet senki ne szenvedjen el ilyet, de ha mással mégis bekövetkezik, tudjuk mi az első dolgunk.
Zárszóként szeretném még egyszer megköszönni mindenkinek az együtt érző hozzászólásokat. Akik aggódtak Pala állapotáért, azok megnyugodhatnak: szerencsére valóban semmi baja. A film mondanivalója azonban véleményem szerint bír akkora jelentőséggel, hogy egyikünk sem bánja igazán, hogy “át lettünk verve”.
Cimkék:
Jules Verne híres regényének alapötletét ma is izgalmas kihívássá lehet tenni. Például ha a Föld körbekerülésére egy villanymotort választunk.
Elolvasom »Nyakunkon hazánk legnagyobb autós-motoros szezonnyitó kiállítása: rengeteg program és látnivaló vár az AMTS-en és a Budapest Motor Fesztiválon!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »