A BMW elektromos motorkerékpár-gyártása is hosszú utat tett meg az első beetetési- és piacfelmérési lépésektől napjainkig, amikor is komoly piaci sikereket könyvelhetnek el az elkészült zéró emissziós robogójukkal. Immáron négy éve, hogy először megmutatták a nagyközönségnek az első koncepciójárművüket, a ‘Concept e’ nevű, meglehetősen merész formatervű kétkerekűt. Azután a tavalyi modellévre megérkezett a végleges elektromos robogó, a C-Evolution – amelynek minden izgalmas technikai részletét bemutattuk.
A rendkívül fejlett energia-rendszerrel ellátott bajor robogó dinamikus menettulajdonságainak és reális, életszerű hatótávolságának köszönhetően az igen magas ára ellenére is kiemelkedő értékesítési adatokat produkál számos nyugat-európai országban. Hazánkban sajnos nem forgalmazzák (németországi alapára átszámítva is több mint 4,5 millió forint lenne), azonban a megfelelőnek ítélt gazdasági helyzetben levő államokban a bajorok várakozását felülmúlóan viszik. Franciaországban például több C-Evolution villanyrobogót rendeltek, mint az oda tervezett gyártási kapacitás.
A jármű összes technikai érdekességét megírtuk a bemutató cikkünkben, így ezekre nem térek újra ki. Ami érdekesebb, hogy a közelmúltban a Reuters fotósát, Fabrizio Benscht beengedték a berlini gyárba, ahol készíthetett egy kupac izgalmas képet a C-Evolution gyártási folyamatáról. Ezeken nagyon jól megfigyelhetjük, hogyan építik fel valamennyi részegységet a gigantikus akkumulátor-csomag köré. Minden: az első futómű és a villanymotort is tartalmazó hátsó hajtás egy az egyben a hatalmas ládára van csavarozva.
Bizonyos értelemben a C-Evolution a legegyszerűbb felépítésű járművek egyike. A nagy titok a kiindulási alapnak tekinthető “láda” belsejében van, hiszen ott nem csupán az akksik, hanem a teljes elektronika is helyet kapott. Nem is marad most kép a galériában, bekerül valamennyi ide a szöveg végére!
Akit az állóképek nem elégítettek ki, az se izguljon: az alábbi videón sokkal részletesebben végigélvezhetitek, hogyan jön létre a semmiből egy nullemissziós robogó. Íme:
Cimkék:
Sokat jársz motorral, függetlenül az időjárástól? Nem érzed biztonságosnak a két virslit magad alatt? Van megoldás! Válts négy kerékre!
Elolvasom »A Goodyear egy olyan tanulmány gumiabronccsal állt elő, amely gyökeresen megváltoztathatja az elektromos járművek fejlődését.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »