Az elektromos meghajtás még igencsak a hajnalán van, ám már egyre több ígéretes motorkerékpár születik efféle technológiával. Nem elég, hogy ígéretesek, de léteznek már versenyképes járgányok, amelyek simán kenterbe verik a benzines társaikat. Természetesen még közel sem lehet őket egy lapon említeni a belsőégésű motorokkal, ám már többet nyújtanak holmi koncepciónál.
Legtöbben a vérmes hangot hiányolják a villanyos holmikból, amely érthető, hiszen a dübörgő kipufogó szerves részét képezi a motorozásnak. Azokat a motorosokat, akiket az aszfaltozott utak nem elégítenek ki, sajnos tűzzel-vassal üldözik. A legjobb lenne, ha mindkét fél (motoros és üldöző) kompromisszumot kötne. Ehhez nagy segítséget nyújthat az elektromotorok fejlődése, ugyanis legalább a zajszennyezést lecsökkenthetnénk minimálisra, ezzel is vigyázva az erdő nyugalmára.
A Motobylot egy aprócska olasz manufaktúra, így a részleteken érdemes elidőzni, mert igazán érdekesek
Láthattunk már a KTM-től egy igazán élvezetes terepmotort, de az osztrákok nincsenek egyedül ebben a piaci szegmensben. Egy aprócska és fiatal olasz manufaktúra is képviseli magát efféle vassal. A Motobylot E-Scrambler ugyan sokkal kevésbé ütőképes a KTM Freeride E-hez képest, ám a megjelenése érdekessé teszi ezt a gépet. A külseje a ’70-es évek terepgépeit idézi, de nem tisztán vette át a retró stílust – a jelenkor sárdagasztóit ötvözték egy klasszikus vassal és, hogy még kuszább legyen a történet, a bölcsővázba egy 11,4 lóerős villanymotort biggyesztettek. Eléggé harmatos ez a teljesítmény ahhoz, hogy az E-Scramblerről beszéljen mindenki, de a 32 newtonméteres forgatónyomatékával valójában élhető bringa lehet. Ha a csekély tömegét is hozzávesszük, akkor egy jó kedélyű mókagyáros holmit sejthetünk a 95 kilogrammos adat mögött. A futómű elemei is játékra csábítanak: elöl fordított Marzocchi teleszkópok dolgoznak, hátul pedig egy Sachs rugóstag teszi a dolgát.
Kissé kuszának tűnik a stílus, főleg a terepmintás dekorral – egy barna bőrülés jobban illene a stílushoz
A végsebesség nem veszélyes, mindössze 80 kilométer/óra. A további adatok nem adnak okot az ujjongásra – sem a vételár, sem pedig a töltési idő és a hatótávolság nem teszi potens vassá az E-Scramblert. Sajnos csuklótól függően akár fél óra alatt is lemeríthetjük az állítólag akár 150 percet is bíró akkumulátor csomagot és legalább két óra töltésre van szükség ahhoz, hogy újból cibálhassuk a bajszát. A vételára a leghajmeresztőbb: 12’000 eurót kér érte a gyártó, amely átszámítva mintegy 3,7 millió forint – ez pedig nagyon sok egy ilyen gyengécske motorért, legyen akármilyen stílusa is a fenti gépnek.
Cimkék:
A hangvillások legendás modellje, az egyik legklasszikusabb izommotor, a VMAX idén szülinapos: 30 éve jelent meg. Ezt persze meg kell ünnepelni.
Elolvasom »A francia motorosok nagyon összetartóak: az FFMC szervezésében tegnap a tervezett párizsi behajtási tilalom miatt volt hatalmas demonstráció.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »