Már korábban beszámoltunk a KTM célkitűzéséről, amely szerint 2017-ben gyári csapatot indítana a MotoGP-ben. Stefan Pierer akkor elmondta, hogy egy teljesen új fejlesztésű V4-es blokkal szállnának harcba és ez a motorblokk megjelenhet idővel egy utcai kétkerekűben is. A bejelentés komolyságát mi sem tükrözi jobban, mint az, hogy Mike Leitnert, Dani Pedrosa korábbi csapatfőnökét is leszerződtette a mattighofeni gyár.
Dani Pedrosa jelenleg a Repsol Honda csapatánál húzza a gázt, de a kettejük kapcsolata sokkal régebbi időkbe nyúlik vissza. Pedrosa 2004-ben kezdett a negyedliteres kategóriában, ekkor kezdődött a közös munkájuk Leitnerrel. A kapcsolatuk olyannyira gyümölcsöző volt, hogy a spanyol motoros két bajnoki győzelmet is szerzett a 250-esek közt. A 2006-os évben szintet váltottak és a királykategóriában küzdöttek tovább, nem is eredménytelenül – az elmúlt kilenc év 151 futamából 26 menetet nyertek. Ezen sikereken felbuzdulva a KTM is jónak látta, ha a komoly versenymúlttal rendelkező fejlesztőmérnököt maga mellé szerződteti. Leitner egyébként maga is versenyzett, 125-ös kategóriában ötvenhétszer állt rajthoz, később pedig az Öhlins szakembereinek sorát gazdagította.
A Proton és a KTM nem tudott jól együttműködni, így sokáig nem is versenyeztek az osztrákok a királykategóriában
Az osztrák szakember most egy több mint húsz fős alakulathoz csatlakozik, amelynek fő célja, hogy versenyképes motort fejlesszenek a 2017-es évre. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor az RC16-ost már idén elkezdhetik tesztelni, amelyre Alex Hofmannt, korábbi MotoGP versenyzőt szerződtették.
Cimkék:
Évről-évre egyre több BMW talál gazdára világszerte, nem volt ez másként 2014-ben sem. Százhúszezernél is több elégedett ügyfelet szereztek tavaly.
Elolvasom »Számunkra igazi rémálom, amikor egy autó vezetője nem lát minket, ahogy közeledünk felé. A jövőben az autó is segít majd észrevenni a motorost.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »