Tegnap a motorosoknál pihenőnapot tartottak a Dakaron, ahol regenerálódhattak a csapatok. Eddig 4’409 kilométert teljesítettek papírforma szerint, ám ez valójában még több is a tévesztések miatt. Navigációs hibákban nem volt hiány még a legnagyobbaknál sem – elképzelhetetlen nyomás nehezedik rájuk fizikailag és pszichésen is egyaránt és ilyenkor nagyon könnyű hibázni. A szombat viszont arról szólt, hogy ezt a terhet egy rövid időre félretegyék.
A pihenő során lehetőség nyílik a nagyobb szerelések elvégzésére, hogy a verseny második felében is jól teljesítsenek a motorok
Ilyenkor sort kerítenek a nagyobb karbantartásra, amelyre a hosszú napi távolságok után éjszakánként kevésbé maradt energia és idő. Szükség is van rá, ugyanis még több mint a fele hátravan a távnak. Holnap és holnapután két maratoni szakasz vár a versenyzőkre, ahol az esti pihenő során csak magukra számíthatnak, így létfontosságú, hogy a motorokkal a minden lehető legnagyobb rendben legyen. Az alábbi videón a Honda HRC pihenőjébe tekinthetünk be. A könnyed sztorizgatás mellett természetesen a lázas szerelés sem marad el, ám gyári csapat lévén annyi könnyebbség hárul a versenyzőkre, hogy nem mindent maguknak kell elvégezniük, profi szerelőgárda segít ebben nekik.
A pihenőnapot követően ma újból nekivágtak és megkezdték a második félidőt. A verseny január 14-én zárul és ezt egyre nagyobb teherként élik meg a motorosok. Az elmúlt hétből leszűrhető, hogy a Honda és a KTM óriási harcot fog vívni az elsőségért – rendkívül izgalmas hétnek nézünk elébe.
Az itinert mindenki saját ízlése szerint színezi, jelöli – így könnyebben követhetik, hogy számukra mi számít fontosnak és nem versenytempóban kell keresgetni a lényeges információt
Az elmúlt évek talán kevésbé voltak ennyire akciódúsak a KTM dominanciájának köszönhetően. Úgy tűnik, hogy idén Marc Coma emberére akadt Joan Barreda személyében – az idei Dakar kettejük csatájától emlékezetes marad még egy darabig, azt viszont nem tudni, hogy a Yamahát mi hátráltatja a tavalyi kiváló szereplése után.
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 21:38:35
2. Marc Coma, ESP (KTM) +00:12:27
3. Paulo Goncalves, PRT (Honda) +00:17:12
4. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) +00:29:57
5. Toby Price, AUS (KTM) +00:33:44
6. Helder Rodrigues, PRT (Honda) +00:36:04
7. Ruben Faria, PRT (KTM) +00:40:27
8. Stefan Svitko, SVK (KTM) +00:41:27
9. Alain Duclos, FRA (Sherco) + 00:52:56
10. David Casteu, FRA (KTM) +01:14:52
Cimkék:
A Honda már megint győzött, ezúttal viszont nem Barreda volt a befutó. A Comával vívott küzdelemnek köszönhetően mindketten eltévedtek és lemaradtak.
Elolvasom »Barreda bukott, Coma faragott a hátrányából, de még mindig a Honda vezet. A maratoni szakasz felét már letudták Bolívia hegyei közt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »