Egy garázsban nem mindig egyszerű az autót és a motort is elhelyezni. Az olasz Easy-P Motorbike zseniális szerkezeteit már bemutattuk – ezekkel azonban csak az autó elé tudjuk könnyen betolni a vasat. Mi van azonban akkor, ha egészen egyszerűen rövid a garázs, vagy éppen a terembeállóban levő helyünk? Erre is van megoldás, méghozzá többen is kínálnak hasonlóan ötletes rendszereket.
A spanyol Motolift frissen jelent meg egy igazán komplett holmival. Ezt fixen be kell építeni a helyünkre, akár a fal mellé, akár pedig a garázsunk elejére – a helyi adottságok függvényében. A szerkezet egyaránt működhet kézi- vagy elektromos erővel. Amennyiben a beállóhely elejére építjük be, nagy előnye, hogy a motor levétele nélkül el tudunk indulni mind a két járművel – ellenkező esetben a kocsival mindig ki kell állni. Így működik:
A spanyol rendszer ára egyelőre sajnos nem ismert – pedig valóban zseniálisnak nevezhetjük. Annál is inkább, mert még a motor ellopását is jelentősen meg tudja nehezíteni. Azonban közel sem forradalmi, hiszen Németországban a megtévesztésig hasonló nevű Moto-Lift már régebben kínálja saját rendszerét.
A németek holmijának óriási előnye, hogy szinte mobil: a szerkezetet könnyen, a mennyezet megbontása nélkül telepíthetjük. Igaz, alapterületi helyigénye nagyobb, így leginkább csak a garázs hátuljában helyezhető el, ahova így logikusan orral kell beállnunk az autóval. Majd minden egyes motorozáshoz ki is parkolhatunk vele.
A Moto-Lift azonban több változatot is készít: a nehéz vasakhoz középen emelik meg a gépet tartó fémlapot. Ráadásul ezeknek a cuccoknak az árát is ismerjük – természetesen elég vaskos összegért lehet hozzájutni a különleges emelőkhöz. Az alapváltozat 1’799.- eurót (570’000.- forint) kóstál, míg a custom gépekre optimalizált legdrágább termékükért 2’699.- euróba (erős 850’000.-) kerül. Ennek működését az alábbi animáció szemlélteti:
Nem tudom, mennyire lenne bonyolult ez utóbbi legyártása, de valószínűleg sokak tárolási gondját meg lehetne oldani vele! Talán még egy kurblis megoldás is tökéletes lenne.
Cimkék:
Irtózatosan hosszú szakaszt teljesítettek a versenyzők tegnap. Barreda az élen végzett, így továbbra is egy Honda vezet. Hatalmas csatában!
Elolvasom »Mint arról az Onroad.hu cikkei előtt látható felirat tájékoztat, az EuroMotor üzlete zárva tart. Nyitás után viszont érdemes lesz felkeresni!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »