A HTC nem egy komoly múlttal rendelkező vállalat, hiszen 1997-ben alapították és első saját néven forgalmazott mobil telefonjuk csupán 2006-ban jelent meg. Ehhez képest a világ ötödik legnagyobb cége a saját piaci szegmensében, fejlődési ütemét tekintve tavaly még az Apple is elmaradt tőlük. A tajvaniak azonban nem elégszenek meg a telefonokkal és a táblagépekkel, sokkal komolyabb terveken dolgoznak. Egészen konkrétan forradalmasítani kívánják a nagyvárosok közlekedését. Jön a HTC robogója, a Gogoro.
A kérdést az alapoktól kezdték megközelíteni. Mert mi a probléma? A nagyvárosokban a legéletszerűbb közlekedési eszköz nyilván a moped. Az azonban vagy büdös, zajos és szennyezi a környezetet, vagy elektromos – de akkor korlátozott a hatótávolsága és hosszú idő tölteni az akksikat. Ez utóbbi az, amely a valós használhatóságot a leginkább behatárolja. Lehet persze hibridekben gondolkozni, de azok megint csak szennyezik a levegőt – és még sokkal bonyolultabb technikát is igényelnek. Ja, meg van még a hirdogén-cella – ott viszont az újratöltő-rendszer kiépítése súrolja a teljes irrealitás határát.
Így aztán a HTC koncepciójának alapja – már három éve fejlesztik, és eddig 150 millió dollárt öltek bele! -, hogy a motort konnektorról egyáltalán nem is lehet tölteni. A robogó ülése alatt található két akkumulátor, amelyek önhordó egységként egy pillanat alatt kihúzhatóak a helyükről, és a megfelelő állomáson simán kicserélhetőek friss, feltöltött egységekre. A Gogoro legnagyobb sebessége közel száz kilométer/óra, és gyárilag megadott hatótávolsága is egy százas körül van. Csakhogy az energia lemerülése után gyorsabb a “tankolás”, mintha egy benzintartályt töltenénk újra!
A nagy kérdés persze az, hogy hol lehet ezeket az akkucseréket elvégezni? Nos, a legnagyobb okosság itt van. Kidolgoztak ugyanis egy töltőoszlopot, amely kisebb egy bankautomatánál, így nagyjából bárhol elfér: teremgarázsokban, bevásárlóközpontok előtt vagy irodaházak mellett. Csak be kell dugni a konnektorba, és teszi a dolgát. Az intelligens akkumulátorok és okostelefonok korában persze minden mindennel össze van kapcsolva, így senkinek nem fog gondot okozni a töltőpontok megtalálása.
Ez lesz az első elektromos jármű, amelyet villámgyorsan tölthetünk újra, így megoldódik a hatótáv problémája
A Gogoro egyébként maga is egy intelligens jármű: kommunikál a mobil eszközünkkel, így számos részegységét onnan tudunk irányítani. A HTC az egész közlekedést, annak vezérlését és szervezését egységként látja – így valóban könnyen lehet, hogy valamilyen forradalmi utat indítanak el. Szerintük a hangsúly nem is magán a járművön van (lehet, hogy ezért bánnak igen szűken a műszaki adatokkal is), hanem a rendszeren – hiszen az akkucsomagok és a töltőrendszer ugyanúgy kiszolgálhatnak bármilyen járművet. A robogó mindenesetre első lépésként biztosan Távol-Keleten kerül forgalomba – és kezdik kiépíteni működési hátterét is. Az Egyesült Államok és Európa piacain erősen kérdéses, hogy mikor kerül majd forgalomba.
Cimkék:
A KTM-es újonc, Matthias Walkner nyerte a Dakar harmadik szakaszát, mögötte Coma és Barreda érkezett. A Honda még mindig vezet az összetettben.
Elolvasom »Irtózatosan hosszú szakaszt teljesítettek a versenyzők tegnap. Barreda az élen végzett, így továbbra is egy Honda vezet. Hatalmas csatában!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »