A Dakar Rally harmadik napja is bőven tartogatott úgy kihívást, mint meglepetést a versenyzőknek. A San Juanban található táborhelytől 282 kilométer megtétele után kezdetét vette a motorosok időmérője. A terepviszonyokra főleg a sziklás talaj volt jellemző, de némi homok és egyszerű földút is tarkította a szakaszt. A 3’500 méter tengerszint feletti magasság már az embereket és a motorokat is próbára tette, ám lesz még ennél magasabb rész is a verseny során. A 220 kilométer hosszú speciál után 150 kilométert kellett megtenniük az esti pihenőhelyig.
A Dakar harmadik napján 657 kilométer várt a versenyzőkre, ebből 220 kilométer volt a speciális szakasz
A harmadik szakasz az újoncoké volt – az első helyen az osztrák Matthias Walkner futott be, aki egy KTM-et terelget. A Dakar másik újonca – aki szintén KTM-es – Toby Price a negyedik helyen ért célba. A veteránok is jól teljesítettek: Marc Coma ideje a második helyre volt elég, míg Joan Barreda harmadikként gurult be Chilecitoba.
Barreda nyitotta a szakaszt, az előző napi győzelemnek köszönhetően. Ilyenkor mindig az van a legnehezebb helyzetben, aki elöl megy, ugyanis nincs kit követni, így száz százalékosan kell motorozni és navigálni egyaránt. Az erős kezdés lendülete a második ellenőrzőpontig tartott, onnan Walkner és Price annyira felzárkózott, hogy egy percen belül motoroztak a Honda éllovasával, akárcsak Marc Coma és Paulo Goncalves.
A rengeteg folyómeder és a zavaros nyomvonal rendkívül megnehezítette a motorosok napját. Barreda a szakasz vége felé úgy döntött, hogy a tegnapelőtti fölényes győzelem helyett inkább egyenletes és biztonságos tempót motorozik. Az utolsó rész tele volt nagy kövekkel és számos csapdát rejtett az útvonal, így inkább nem vállalt kockázatot.
Walkner elégedett a szakaszgyőzelmével, ám elmondása szerint még mindig keresi a megfelelő ritmust a gyors, de biztonságos motorozás és a közben való pontos navigálás között. A célban érezte, hogy nagyon jól haladt, ám a szakasz vége felé rendkívül elfáradt és több apró hibát vétett. Nem gondolta volna, hogy újoncként sikerül megnyernie a szakaszt és kissé izgul is a következő nap miatt, ugyanis a szakaszgyőzelemmel ő nyitja a negyedik napot.
Az ötödik helyen Goncalves fejezte be a napot, míg hatodikként a Sherco TVS versenyzője, Alain Duclos ért célba. A napi top tízbe ismét csak egy Yamahának jutott hely, Juan Garcia Pedrero vezénylése által.
Dési János a 66. helyen végzett a harmadik szakasz során, ezzel összetettben a 62. helyen áll.
Sajnálatos módon, eddig ismeretlen körülmények között életét vesztette egy lengyel motoros. Michael Herniket az úttól mintegy háromszáz méterre találták meg, a motorján ütközésnyomok nem látszottak és a sisakját sem viselte a KTM mellett fekvő versenyző. Harminckilenc évet élt, ez volt az első Dakarja. A verseny történetének huszonnegyedik áldozata volt. Nyugodjon békében!
1. Walkner AUT (KTM) 2:34:28
2. Coma ESP (KTM) 2:35:08
3. Barreda Bort ESP (Honda) 2:36:21
4. Price AUS (KTM) 2:37:13
5. Goncalves PRT (Honda) 2:37:17
6. Duclos FRA (Sherco) 2:37:39
7. Faria PRT (KTM) 2:37:54
8. Israel Esquerre CHL (Honda) 2:38:30
9. Viladoms ESP (KTM) 2:39:04
10. Pedrero Garcia, ESP (Yamaha) 2:39:49
1. Barreda Bort ESP (Honda) 9:43:05
2. Goncalves PRT (Honda) +oo:05:33
3. Walkner AUT (KTM) +00:10:33
4. Coma ESP (KTM) +00:10:50
5. Faria PRT (KTM) +00:12:10
6. Price AUS (KTM) +00:12:24
7. Viladoms ESP (KTM) +00:14:07
8. Israel Esquerre CHL (Honda) +00:18:33
9. Rodrigues PRT (Honda) +00:18:34
10. Pedrero Garcia ESP (Yamaha) +00:23:02
Cimkék:
A Dakar második szakaszának végén két Honda diadalmaskodott, de a KTM sem szégyenkezhet. A leghosszabb speciálon a Yamaha éppen befért a top tízbe.
Elolvasom »Igen, a mobiltelefon-vállalatról van szó és igen, a HTC két kerekű motort fog gyártani. Sőt, forradalmasítani akarják az elektromos közlekedést!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »