Előre megígérem, hogy a következő két hétben nem kizárólag a Dakar rally-val kapcsolatos események fogják kitölteni az Onroad virtuális hasábjait. Azonban az első napot történetesen megnyerő brit versenyző, Sam Sunderland egyik felkészülési videója egyszerűen annyira látványos, hogy nem lehet elmenni mellette szó nélkül. Remekül demonstrálja, milyen elképesztő kvalitásokkal rendelkezik egy ilyen rallymotor.
Mi is az alapvető különbség egy krosszmotor és egy Dakar-gép között? Nyilvánvalóan a naponta megtett táv: egy rallymotor hatalmas távolságokat kell hogy leküzdjön tankolás nélkül. Ráadásul pilótájának a száguldás közben folyamatosan az itinert is nyomon kell követnie, és navigálni is – elmondhatjuk tehát, hogy szinte felfoghatatlan szinten kell tudnia motorozni. Mert közben még lassan sem mehet…
Az angol versenyző decemberben Dubaiban, a Jebel Ali motokrossz pályán hangolta finomra a KTM Dakar-gépét. Egészen bődületes az a könnyedség, ahogy Sam Sunderland a sokkal kisebb gépekre épített területen mozog a menetkészen 170 kiló körüli monstrummal (persze a videón nyilván közelebb van a 450 Rally a 140 kilós száraz tömegéhez, mint a telitankolt állapothoz). Na de inkább nézzük a videót!
Végezetül szorozzuk fel ezt a három percet egy kicsivel, és képzeljük el majdnem ugyanezt 14 napban és 9’000 kilométerben! Azért csak majdnem ugyanezt, mert – amint már írtam – a verseny ennél nehezebb: ott navigálni is kell a srácoknak…
Cimkék:
Az év legnagyobb tereprali viadala, a Dakar egy viszonylag laza első nappal vette kezdetét. Az élen egy KTM, de minden menő lövőhelyzetben van.
Elolvasom »A Dakar második szakaszának végén két Honda diadalmaskodott, de a KTM sem szégyenkezhet. A leghosszabb speciálon a Yamaha éppen befért a top tízbe.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »