Tegnap Buenos Airesből elrajtolt az idei Dakar, amelynek első szakasza Argentína vidéki útjain Villa Carlos Pazba vezette a mezőnyt. A mindössze 175 kilométeres speciál tényleg csak bemelegítésnek számított – még a terep sem volt nehéz, hiszen javarészt egyszerű földutakon csapatottak a versenyzők. Ennél sokkal durvább dolgok várnak a mezőnyre – amelynek mi nyilván a motoros részét fogjuk napról napra nyomon követni.
A rövidke etap során értékelhető különbségek sem nagyon alakultak még ki. A KTM-el induló brit Sam Sunderland volt a leggyorsabb, így őt intették le elsőként a nap végén. Azonban mindössze öt másodperces lemaradással mögötte futott be a portugál Paulo Goncalves Hondájával. Őt a mezőny jelenleg legeredményesebb versenyzője, a végső győzelemre is nagyon esélyes spanyol Marc Coma követte az 1-es rajtszámú KTM nyergében kicsit több mint egy perccel csapattársa mögött. Utána megint egy Honda, majd Alain Duclos az indiai TVS Sherco színeiben.
Sunderland a befutó után elmondta, hogy az első nap alapján nem lehet még sem valós sorrendről, sem stratégiákról beszélni, hiszen nem tudni, ki mennyit adott bele ezen a napon. Hozzátette, hogy ő sem ment maximumon, mert ugye kell hagyni muníciót a további speciálokra is. Ezzel együtt nagyon elégedett volt mind az eredményével, mind pedig a motorjával.
A különbségek egyébként valóban nagyon kicsik, hiszen az első 17 helyen levő motoros öt percen belül ért célba. Az idén négy kerékre váltó Cyrill Despres rosszabbul teljesített az első napon: csupán a 33. pozícióban zárt, és már több mint tíz perc a lemaradása. Persze ez alapján még kár vészmadárkodni, hogy kár volt átülni – mindenesetre róla biztosan sokkal kevesebbet fogunk írni idén, mint mondjuk 2014-ben.
Cyrill Despres egy Peugeot volánjánál – az első napot a 33. helyen zárta, több mint 10 perc hátránnyal
A második nap sokkal keményebb lesz: a San Juan-ban levő célig 518 kilométernyi gyorsaságit kell megtenni a versenyzőknek, amelyet összesen 107 kilométernyi összekötő előz meg és zár le. Tehát ma optimális esetben 625 kilométer kerül a versenymotorokba – egészen konkrétan ez az egész verseny leghosszabb napi etapja. Ráadásul nehéz is, mert a speciál eleje lassú és technikás, azután egy poros rész után homokon is bizonyítani kell a rátermettségüket. Állítólag még a legrutinosabbakat is érhetik ma meglepetések, így könnyen lehet, hogy az első napi eredménytáblázat alaposan át fog rendeződni!
1. Sam Sunderland, GBR (KTM) 1:18:57
2. Paulo Goncalves PRT (Honda) 1:19:02
3. Marc Coma ESP (KTM) 1:20:09
4. Joan Barreda ESP (Honda) 1:20:38
5. Alain Duclos FRA (Sherco) 1:21:05
6. Jeremias Israel CHL (Honda) 1:21:13
7. David Casteu FRA (KTM) 1:21:33
8. Matthias Walkner AUT (KTM) 1:21:39
9. Pablo Quintanilla CHL (KTM) 1:21:55
10. Ruben Faria PRT (KTM) 1:21:59
Cimkék:
Az olasz Beta úgy gondolja, hogy a jövő triál versenyzőit már eleve az elektromos meghajtású gépekre szoktatja rá: 2015-re jön a Minitrial-E.
Elolvasom »A Dakaron induló gépek nagyon eltérnek egy sima krosszmasinától. Éppen ezért hihetetlen, hogy állja meg a helyét egy rallymotor a krosszpályán.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »