Egyre több versenyzési formában kezd a benzinesek fölé nőni az elektromos meghajtás. Hozhatunk példát olyan területről, ahol a teljesítmény kulcsfontosságú (a világ leghíresebb hegyi versenye, a Pikes Peak), de olyanról is, ahol kevésbé meghatározó (a triálsport tipikusan ilyen). Az utóbbiban igen erős olasz Beta legújabb, kimondottan az utánpótlás nevelését célzó terméke is elektromos meghajtású.
A Minitrial-E neve is mutatja, hogy itt most egy gyerekmotorról van szó. Két kivitele van, a kisebbiknek 16 colos kerekei vannak – ezt az 5-9 éves korosztálynak javasolják -, míg a nagyobbik 20 colosokon gördül – ezt a 8-12 esztendős triálosoknak szánja a gyártó. A nagyobbik műszaki adatait tették közzé (bár sok különbség valószínűleg nincs köztük). Az alumínium vázba van rögzítve a villámgyorsan cserélhető akkucsomag, amely táplálja a 750 wattos elektromos motort. A fedélzeti feszültség 36 Volt.
A Beta Minitrial-E 20 teljes hossza 1’440 milliméter, tengelytávja 965, teljes üzemkész tömege pedig 25,5 kilogramm. Az első futómű 25 milliméter átmérőjű, állítható teleszkópokból áll, hátul állítható légrugót találunk a monoshock felfüggesztésben. A rugóút elöl-hátul 45 milliméter (nem elhízott gyerekeknek szánják, az innen is látszik…), a lassításról pedig a Shimanotól érkező 160 milliméteres, hidraulikusan szorított féktárcsák felelnek mind a két keréken.
A 9 amperórás akkucsomag két órányi folyamatos használatot tesz lehetővé. Mégpedig nagyon kifinomult módon, ugyanis az apró elektromos erőforrás karakterisztikáját három különböző módba kapcsolhatja a kis triálos – annak függvényében, hogy mennyi lágyan szeretné hogy megérkezzen a nyomaték. A Beta Minitrial-E ára 1’498 euró, amely nagyságrendileg 470’000.- forintnak felel meg.
Cimkék:
A KTM már megint valami durva motoron munkálkodik. A 990 SMT utódja lehet a most lencsevégre kapott 1290-es szörnyeteg.
Elolvasom »Az év legnagyobb tereprali viadala, a Dakar egy viszonylag laza első nappal vette kezdetét. Az élen egy KTM, de minden menő lövőhelyzetben van.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »