Számos újdonságot mutattak be a motorkerékpár gyártók a 2014-es EICMA kiállításon, amelyek szinte egytől-egyig szemet gyönyörködtető darabnak mutatkoztak. Ennek okán az egyik olasz motoros szaklap szavazást írt ki és az olvasók válaszai alapján rangsorolták a nemrég bemutatott járgányokat. Különös módon a taljánok rendkívüli stílusérzékkel rendelkeznek, így nem meglepő, hogy egy általuk gyártott – egyébként tényleg vonzó – kétkerekűt választottak meg az első helyre. Mivel a dobogón egy japán bringa is helyet foglal, így nem nevezhetők elfogultnak – ami szép, azt viszont kár lenne letagadni.
Az első helyen a Ducati Scrambler végzett, túlnyomó többséggel szavaztak rá az olvasók, mint a kiállítás legszebb motorjára. Toronymagas, 43 százalékos eredményét az egyszerű, letisztult és klasszikus formavilágának és a hozzá párosított modern technikának köszönheti.
A második helyen szintén egy olasz vas szerepel, az MV Agusta Brutale Dragster RR, amely érdekes módon csak 15 százalékot tudhat magáénak a szavazatokból. Számottevő különbség ez közte és az első helyen lévő Scrambler között, pedig a Dragster RR is egy hihetetlenül kifinomult stílussal rendelkező holmi.
A harmadik helyre beférkőztek a japánok a radikális újításon átesett Yamaha R1-gyel, amely csak egyetlen egy százalékkal maradt el az MV Agustától. Ez a sportmotor nem csak a külsejével, de a száraz adataival is elállítja a lélegzetet.
A japánok is kitettek magukért és egy MotoGP versenygépre hasonlító sportmotorral álltak a színpadra
A tízes lista folytatásában így követik egymást az amúgy tényleg mutatós motorbiciklik: Aprilia Tuono V4 Factory 1100 (8%), BMW S1000XR (6%), Moto Guzzi Eldorado (3%), Honda Crossrunner (2%), Husqvarna 701 Supermoto (2%), Triumph Street Triple RX (1%), Suzuki GSX-S1000F (1%). Elfogultsággal nem vádolhatók, hiszen a top tíz kellőképpen sokszínűre sikerült és a beválasztott motorok mindegyike remek dizájnnal rendelkezik.
Cimkék:
Az amerikai legendagyár történetébe és hagyományaiba nem nagyon passzol ez a hihetetlen kis szerkezet. Mégis érdemes megismerni a Topper-t.
Elolvasom »Az Icon két Triumph Tiger 800XC-ből épített igazi durva kalandor-motort, amelyek nagyon kemény terepversenyeket teljesítettek.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »