A Honda a jelek szerint igazi nagy durranásait meg kívánja tartani a hazai vizekre, vagyis a Tokyo Motor Show-ra. Így az első számú európai seregszemlére, az EICMA-ra “csak” két prototípust vitt el. Kezdjük azzal, amelyiket talán több motoros várja világszerte. A márka rajongói közül ugyanis nagyon sokaknak hiányzik az immáron több mint egy évtizede eltűnt Africa Twin – amely képességei okán joggal vált a motorgyártás egyik nagy legendájává. Megszűnése óta a Hondának nincs igazi, terepes használatra is alkalmas túraendúrója. Most azonban – a bemutatott prototípus képeit elnézve – lesz!
Annyit hozzá kell tenni, hogy az annyira várt név igazán nem is látszik a közszemlére tett jó saras motoron sehol sem: a Hondások ugyanis “True Adventure”, azaz “Igazi Kaland” névvel illetik azt. Hogy a végleges motornak mi lesz a neve, hivatalosan az sem ismert. Annyi biztos, hogy a CRF450 Rally-hoz megjelenésében igen hasonlatos gép valódi dual-sport masina lesz: elöl 21-es, hátul 17-es vagy 18-as kerék, kellően nagy méretek és soros, két hengeres erőforrás.
Az erőmű a hírek szerint egy literes lesz – pontos paramétereinek megismerésére természetesen még várnunk kell. A tank első pillantásra nagyon aprónak tűnik, a kiszivárgott pletykák alapján azonban a légszűrő nem alatta, hanem a motor hátsó traktusában kapott helyet, így a tartály befogadó-képessége alkalmassá teszi majd az új Africa Twint a hosszú etapok leküzdésére is.
Miként az ülés is kellően kényelmesnek tűnik. Fontos észrevenni, hogy egybe szabták, így ezen a téren is gondoltak az aszfaltot valóban elhagyni szándékozó nagyendúrósokra. Ugyanakkor szélessége elegendőnek ígérkezik a kellő kényelemhez, ami egy túramotornál nagyon fontos.
Szintén a kényelmet szolgálhatja az az apróság, amit a bringa bal oldalán lehet észrevenni. Illetve éppen nem észrevenni: ott ugyanis nem találunk váltókart – meg persze kuplungot sem. A bemutatott prototípus tehát duplakulpungos DCT erőátvitellel készül. Bízzunk benne, hogy lesz hagyományos kivitelű változata is – bár laza talajon nekem kimondottan kellemes emlékeim vannak a japánok automata rendszeréről.
A pletykák szerint végleges kivitelében majd CRF1000L névre hallgató motor tehát reményeink szerint jövő év tavaszán a japán fővárosban végleges formájában is bemutatkozik. Akkor megtudjuk műszaki adatait – teljesítmény, tömeg, rugóutak… – is, addig pedig nézegetjük a képeket és találgatunk.
Cimkék:
Beigazolódott a pletyka: az új 1299 Panigale kétszáznál is több lovat szabadít a hátsó kerékre. A műszaki körítés is igazi mérnöki csemege.
Elolvasom »A soros négyhengeres ezres BMW motorkerékpár-család negyedik tagja is megérkezett: Milánóban közönség elé állt az S1000XR.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »