A kaliforniai Angela Wang alapvetően nem motoros biztonságtechnikával foglalkozik. Néhány éve azonban mégis kikerült a kezei közül egy olyan hátizsák terve, amelynek átgondoltsága minden motoros álmává teheti. A táska neve MEDA, és minden elképzelhető dolgot tud, amire csak vágyhatunk: egyszerre növeli kényelmünket és biztonságunkat is.
Kezdjük a legfontosabbal, vagyis a mindennapi használhatósággal. A MEDA képes elnyelni egy 17 colos hordozható számítógépet, azon kívül pedig számos egyéb apró-cseprő használati eszközt vagy ruhadarabot, amikre a nap során szükségünk lehet. Amennyiben azonban hosszú útra indulunk, vagy éppen terepmotorozásra adjuk a fejünket, beletehetünk egy ivózsákot is – így nem kell a kulaccsal bajlódnunk.
Azt említeni is felesleges, hogy a hátizsák teljesen vízálló: mind külső anyaga, mind pedig az összes cipzárja képes megakadályozni a benne levő értékek átnedvesedését. Ami ennél talán még fontosabb, az a biztonság. A MEDA ugyanis hátunkhoz legközelebbi zsebében egy nagy méretű gerincprotektort tartalmaz, amely vigyáz csigolyáink épségére.
Négy biztonsági heveder csatlakozik a mellkasprotektorba – a rendszert a versenyautókból kölcsönözte a tervező
Hogy a zsák – és a benne levő protektor – ne mozduljon el, azt különleges szíjrendszere szavatolja. Ugyanis nem sima istrángokkal, hanem az autókban használt biztonsági övekkel csatoljuk magunkra. Mellkasunkon egy olyan csatba dugjuk be a négy szíjat, mint amilyet a versenyautókban alkalmaznak. Az oldás így egy mozdulat. Mivel pedig már úgyis ott a mellkasunkon ez a cucc, logikus volt alátenni egy olyan protektort, amilyet a motorversenyzők is viselnek. De még ez sem elég: ebből mindjárt kétféle van – egy a hölgyeknek, és egy az uraknak. Mert elöl más a formavilágunk, ugye…
A MEDA hátizsák egyik különlegessége a sok egyéb mellett a motorral szinkronban működő világítórendszer
Már nagyon izgalmas, ugye? Pedig a lényeg még csak most jön! A MEDA rendszeréhez ugyanis tartozik egy jeladó-együttes, amelyeket a motor hátsó lámpájának izzóira kell csatlakoztatni. Így amikor indexet használunk, vagy éppen fékezünk, a hátizsák vezeték nélküli rendszere észleli ezt és felvillantja saját ledes fényforrásait – amelyek színvilágukban természetesen megegyeznek a motoréival. Vagyis a lehető legmagasabban láttatja a mögöttünk haladó forgalom valamennyi résztvevőjével irányváltási- vagy lassítási szándékunkat.
Így nem csupán a balesetek következményeit mérsékli, hanem már azok valószínűségét is csökkenti. Plusz az alapok: nagy és praktikus. Zseniális, igaz? Egyetlen bibi van: úgy fest, csak egy formaterv – legalábbis a megvásárolhatóságáról és az áráról nem sikerült semmilyen információt találnom.
Cimkék:
Hazánkban évek óta lehetőségünk van a kocsisorok között előregurulni motorral. Az Egyesült Államokban azonban ezt csak Kaliforniában engedik.
Elolvasom »Pipába húzni a paripát nagyon klassz dolog. Kivéve ha sűrű forgalomban és pólóban teszi ezt a rájder. Így ugyanis nagyon tud fájni a zakó.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »