Az ausztrál TAC (Transport Accident Comission, vagyis Közúti Balesetmegelőzési Bizottság) érdekes módon közelíti meg a közúti tragédiák megelőzésének kérdését. Korábban már láthattátok munkáikat az Onroadon is – most pedig itt egy újabb gyöngyszem a távoli kontinensről. A cél ezúttal az autósok figyelmének felhívása arra, hogy jobban figyeljenek, mert a tükreikben nem látható bármelyik holttér rejthet egy motorost. Ezt pedig akkor értheti legjobban meg a négykerekű vezetője, ha egy kicsit maga is motorossá válik.
Amikor az autós nem veszi észre a holtterében közlekedő motorost, könnyen okozhat balesetveszélyes helyzetet. Megoldás, ha bele tudjuk képzelni magunkat a másik helyébe
Az úrvezetők egy része ugyanis még ma is úgy tekint a két keréken közlekedőkre, mint akik azért vannak ott, hogy megnehezítsék az ő életüket. Folyton feltűnünk valamelyik tükrükben, változtatjuk helyzetünket a forgalomban – az ilyen sofőrök pedig nem is fognak szeretni minket. A nagyobb baj, ha nem vesznek észre és ezzel balesetet okoznak. A filmben a láthatóan nem rossz szándékú autósnak megadatik az, ami a valóságban nem: megáll az idő, ő pedig a motoros bőrébe bújhat. Így személyesen élheti át, mi mindenre kell egy ilyen járművet vezetve figyelnünk. Csúszik a felfestés, megadja-e a behajtóról érkező autó az elsőbbséget – és ha nem, merre menekülünk -, mi van ha belekerülünk a kamion holtterébe, illetve ha az autós (aki jelen esetben éppen az “eredeti” motoros) ránk húzza a kormányt, mert egyáltalán nem vett észre. Tanulságos egyperces…
Természetesen nekünk, motorosoknak is tanulságos a videó. Mert minden pillanatban tisztában kell lennünk vele, hogy a körülöttünk levő járművek tükrei mekkora holtteret rejtenek el annak sofőrje előtt – és főleg, hogy mi ne motorozzunk abban, mert akkor bizony láthatatlanok vagyunk! Tehát a mi feladatunk, hogy láthatóak és észlelhetőek legyünk a forgalom körülöttünk levő valamennyi résztvevője számára. Mert ha nem adjuk meg a lehetőséget a többieknek, hogy észleljenek – ehhez elég egy gyorshajtás is -, akkor úgyis mi húzzuk a rövidebbet. Akkor pedig fújhatjuk, hogy a KRESZ szerint elsőbbségünk volt-e vagy sem.
Cimkék:
Amerikában egy elszánt motoros olyan jet hajtású átépítést dobott piacra, amely őrületes ereje mellett teljesen jól vezethető is maradt.
Elolvasom »A Ducati Távol-Keletre helyezné legújabb vasának az összeszerelését. A Scrambler modellek Thaiföldön készülnek majd az egész világ számára.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »