Az október 16. és 19. között Orlandoban megrendezett American International Motorcycle Expo – rövidítve AIMExpo – kiállításán mutatkozott be a Yamaha XV950 gyárilag enyhén, ám annál lényegesebb dolgokban módosított változata. Az Egyesült Államokban Bolt néven futó modell új verziója a Bolt C-Spec névre hallgat, ahol is a C a cafe racer építési irányzatra utal. Ugyanis a Yamaha mérnökei nem is túl nagy módosításokkal egy remek klasszikus csupasz sportmotort faragtak a stílusos kis cruiserből.
Vegyük sorra, milyen pontokon módosult a kiindulási alap. Mindenekelőtt a kormányt cserélték le: rendes, csutka formájú szarvak kerültek az eredeti helyére. Ettől természetesen némileg előrébb és jóval lejjebb került a markolatok pozíciója, így “hasalósabb” lett a C-Spec. Értelemszerűen változtatni kellett a lábtartókon is, amelyek 127 milliméterrel hátrébb és 32-vel magasabbra kerültek. Az első teleszkópok rugóútja 9, míg a hátsó rugóstagoké 6 milliméterrel lett hosszabb, így 4 centiméterrel nőtt a hasmagasság.
A fenti változások közös eredménye, hogy a C-Spec bedönthetősége lényeges mértékben növekedett, elérve a 37 fokot – amely még nem egy motoGP masina adata, de lényegesen jobb, mint az alapmodellé, amely tényleg minden körforgalomban lábtartókarcolással fordul be. A jobb dőlésszög miatt nagyobb tartalékokkal rendelkező abroncsok is kerültek az újdonságra.
Az általam annyira megutált nagyon gagyi digitális műszeregység sajnos itt is visszaköszön, de legalább még többet fogjuk látni – ugyanis az új testhelyzethez illeszkedve magasabbra került. A nálunk, Európában minden bizonnyal XV950C néven megjelenő hangvillás vas az USA kereskedéseiben már 2015 januárjában megvásárolható lesz – tavaszra pedig remélhetőleg Európában is.
Cimkék:
Az MV Agusta akarva vagy akaratlanul, de kiszivárogtatta a Dragster 800 RR gyári képeit. A formaterv változatlan, ám a kiegészítőknek hála, nagyon ütős gép.
Elolvasom »Amerikában egy elszánt motoros olyan jet hajtású átépítést dobott piacra, amely őrületes ereje mellett teljesen jól vezethető is maradt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »