A Hero MotoCorp megújította számos modelljét, többek között az Indiában legendásnak számító 100 köbcentiméteres erőforrását, amely köré több modell is épül. Két és fél évvel ezelőtt összefogtak az újonnan alakult, korábban a Harley Davidson által pártfogolt Erik Buell Racinggel – ennek a kapcsolatnak köszönhetően rövid időn belül Európában is kaphatók lesznek India egyik legnagyobb motorkerékpár gyártójának a termékei. Ezt megelőzően a Hero a Hondával állt komoly viszonyban, így bátran mondhatjuk, hogy van tapasztalatuk a megbízható gépek gyártásában.
Ázsiából az öreg kontinensre egy fickós kiállású, negyedliteres sportbringával kívánnak betörni. Tüzetesebben szemügyre véve a HX250R-t, felfedezhető a költséghatékonyság, de ha megfelelő árat társítanak hozzá, akkor komoly fejvakarást okozhatnak a konkurens gyártóknak.
A jól bevált, ám átdolgozott 100 köbcentis erőforrással hajtott Herok közül a Splendor Pro Classic a legszebb
A kisebb méretosztály sem maradt érintetlen, a változást leginkább az erőforrásnál figyelhetjük meg. A jól bevált 100 köbcentiméteres lökettérfogat változatlan maradt, a teljesítménye sem nőtt számottevően – 7,7 lóerő helyett fél lóerővel többet, 8,2 lóerőt képes rászabadítani a talajra. Sokkal inkább az olcsó üzemeltetés és az alacsony fogyasztás lebegett a mérnökök szeme előtt – pontos adatot nem közöltek, de borítékolható, hogy nem egy iszákos blokkról van szó. Az eredeti konstrukció gyermekbetegségektől mentes volt, így remélhetőleg a főbb elemeiben változatlan erőforrás továbbra is a megbízhatóság indiai példaképe lesz. Az egyhengeres több kétkerekűben is zakatol: a Passion Pro, a Passion XPro és a Splendor Pro Classic közül az utóbbi a legszemrevalóbb. Nem csoda, hiszen kinézetében a nagynevű Royal Enfield Continental GT-re hajaz, amely egy különleges retró bringa. A gyári videóból viszont kiderül, hogy csak egy gyengécske hasonmás az Enfieldhez képest – ezt az olcsó másolat hatást az Awolnation, Sail című zenéjére hasonlító aláfestés csak tovább erősíti.
Nemsokára újabb modelleket láthatunk a Hero háza tájáról, amelyek az európai motorosoknak olykor mókásnak hatnak, mégis a világ egyik legnagyobb motorgyártójáról beszélünk – valószínűleg tudják, hogyan kell csinálni. Szokjunk hozzá, előbb vagy utóbb, de itthon is az utcakép részévé válhatnak ezek a józan közlekedési eszközök.
Cimkék:
Az MV Agusta kedves gesztussal óhajt hozzájárulni Milánó közbiztonságának fenntartásához. Ezért Rivale 800-asokat alakították át kék-fehérre.
Elolvasom »Elsőre nagyon szarkasztikus látványt nyújt ez az elektromos robogóból épített kínai járgány, amely szerencsére nem közlekedési célokra készült.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »