A több célúan felhasználható nagy túragépek piacán elég kemény a verseny: az abszolút első helyezett BMW R1200GS és R1200GS Adventure mellett a Yamaha XT1200Z Super Teneré vagy a Honda VFR1200X Crosstourer,valamint a KTM 1290 Super Adventure is nagyon keményen küzd a vásárlók kegyeiért. És akkor még nem is beszéltünk az olaszokról, akiknél az Aprilia Caponord Rally is újdonságként jelentkezik 2015-re, no meg ott a nagy klasszikus hosszirányú V2-eseiről méltán ismert és elismert Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX, amely szintén alaposan megújul a következő modellévre.
A két karakteres henger mellett a dupla fényszóró is könnyen felismerhetővé teszi az olasz gépet, amelyet 32 literes üzemanyag-tartálya szintén kiemel a mezőnyből. A felszerelés tökéletes: állítható szélvédő, teljes gyári dobozrendszer, rendelhető extraként navigációs berendezés – és természetesen kardános véghajtás, mint minden Moto Guzzi esetében.
A soron következő modellévre a gyáriak átfésültek nagyjából mindent: a váz merevebb lett (főleg a terepes igénybevételre való tekintettel), az 1200 köbcentiméteres V2-es (amelynek kenési- és hűtési rendszerén is javítottak) 105 lóerejét és 113 newtonméterét állítható menetvezérlő elektronika segít kontrolláltan a talajra juttatni, és módosítottak a futómű hangolásán is. Amely amúgy a márkához méltó módon igényes: elöl 45 milliméteres Marzocchi fordított teleszkópok, hátul pedig progresszív rugóval szerelt Sachs központi rugóstag segít úton – vagy éppen terepen – tartani a menetkészen 270 kilogrammos monstrumot.
A Moto Guzzi Stelvio legújabb változata tehát minden ízében csúcstechnikát hordoz. Mivel végre a neves olasz márka gépeit is elkezdjük tesztelni, bízunk benne hogy jövőre hírünk főhőse is eljut hozzánk, és beszámolhatunk nektek, hogy valóban mit is tud ez a karakteres vas.
Cimkék:
A Zero DS-sel már nem csak a városban lehet rohangálni, közel 300 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel. Ráadásul terepen is megállja a helyét.
Elolvasom »Szezonvégi akciójuk keretében az Euromotor komoly akciót indított a legjobb túrasisakokként ismert és elismert Schuberth több modelljére.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »