A KTM szóba kerülése esetén a legtöbb motoros a versenysportra és a csúcsra járatott, nagy teljesítményű belsőégésű erőforrásokra gondol. Azonban már jó ideje elektromos motorokat is fejleszt az osztrák gyártó, nem is akármilyen gépeket. A környezettudatosság jegyében született meg az első villannyal hajtott terepmotor, a Freeride E, amely hangtalan erőforrásával nem veri fel az erdő csendjét. Azóta eltelt csaknem három év és úgy látszik, hogy a sógorok látnak fantáziát az elektromotoros kétkerekűekben.
A KTM Freeride E-SM alapjaiban megegyezik az E-XC enduróval – áthangolt futóművet és kisebb kereket kap az SM változat
Jelenleg úgy tűnik, hogy egész modellcsaládot terveznek kiadni ezzel a meghajtással. A terepes irányvonal mellett természetesen a szűk és kanyargós pályák kedvelőinek is készülnek csemegével. A Freeride E-SM egy supermotót jelöl, de ezen kívül lesz még egy cross változat is E-SX kóddal és egy enduró, E-XC néven.
A Freeride E modellek csúcsteljesítménye nem eget rengető, mindössze 21 lóerő. A forgatónyomaték – villanyomtorról lévén szó – sokkal combosabb, és itt ezen van a hangsúly: 42 newtonméter, amely a benzines erőforrásokkal szemben sokkal nagyobb tartományban kihasználható. Az energiát egy 2,6 kWh-s lítium-ion akkumulátor csomag szolgáltatja, amely mindössze néhány perc alatt nagyon egyszerűen cserélhető. Így a versenyek között sem kell azon aggódni, hogy elég lesz-e nyolcvan perc, amely idő alatt százszázalékos lesz a töltöttség.
A vízhűtéses elektromotorral szerelt supermotó mindössze 110 kilogrammot nyom a mérlegen, egészen dinamikusan lehet majd haladni vele az utcán is, ugyanis a Freeride E-SM az E-XC-hez hasonlóan közúti forgalomban is használható lesz. Az ára a magyar pénztárcákhoz viszonyítva borsosnak mondható, bár egy ilyen különlegességnek számító gépért nem is olyan sok a közel négymillió forint.
Cimkék:
Úgy látszik, a bajorok eldöntötték: megváltoztatják a sokak által terjesztett "nem ad elég visszajelzést" sztereotípiát. Íme a "vizes" R1200R.
Elolvasom »A Suzuki óvatos léptekkel halad előre a GSX-R 1000 modellfrissítésével. Így legalább megmarad annak, ami volt: nyers és kőkemény sportmotor a javából.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »