Az Intermot kiállításán bemutatkozott a nagyközönségnek a minden ízében tovább csiszolt és javított S1000RR is. Az első ízben 2009-ben berobbant szupersport-motorkerékpár új generációjának legfontosabb újdonságai számokban: optimalizált forgatónyomaték-leadás és 113 newtonméter legnagyobb forgatónyomaték; 199 lóerőre növelt teljesítmény és 4 kilogrammal csökkentett tömeg. A 2015-ös sportgép teletankolva, verseny-ABS berendezéssel 204 kilogrammal gördül a versenypályákra. Az új nemzedék tervezése során ugyanis a megnövelt teljesítmény mellett a motor még inkább felhasználóbarát kialakítása állt a középpontban. Így hétköznapi használatban, országúti dinamikus kanyarvadászat esetén vagy komoly versenypályás bevetésen egyaránt brillírozik: az új S1000RR a gyár ígérete szerint sehol nem fogja a gyengeség legkisebb jelét sem mutatni.
Az új RR tovább fokozott teljesítménye a motor esetében az átdolgozott, új geometriájú hengerfejnek, az új szívóoldali vezérműtengelynek és a még könnyebb szívószelepeknek köszönhető. A módosított térfogatú airbox, valamint a rövidebb szívóutakkal rendelkező szívórendszer gondoskodik a még hatékonyabb keverékképzésről, és ezek még nyomatékosabb karakterrel vértezik fel az új S1000RR motorkerékpárt. Az optimalizált teljesítmény- és nyomatékleadás másik fontos pillére az új, körülbelül három kilogrammal könnyebb kipufogórendszer, amely immár nélkülözi az elődobot. A kezelhetőségre és a rugalmasságra jótékony hatást gyakorol a körülbelül 5’000 fordulat/perctől érzékelhetően megnövelt nyomaték, a lineáris nyomatékleadás és a széles tartományú nyomatékcsúcs. Az erőforrás körülbelül 9’500-as percenkénti fordulattól egészen 12’000-ig végig közel maximális nyomatékot ad le.
Immáron 199 lóerős a blokk, de jobban is használható. 3’500-as tartományban adja le maximális nyomatékát
Felépítés tekintetében is fokozták a fejlesztők az új RR teljesítőképességét: az új, könnyebb vázszerkezet a merevség és a rugalmasság optimális keverékét nyújtja. Ez a továbbfejlesztett futómű-geometriával (újradefiniált értékek a villaszög, az utánfutás, a tengelytávolság és a lengővilla-forgáspont esetében) együtt még jobb kezelhetőséget, nagyobb mértékű tapadást és – különösen határhelyzetben – egyértelmű visszajelzéseket eredményez. A rugózás és a lengéscsillapítás feladatát ezután is mindkét irányban állítható rugóstagok látják el, amelyek negatív tartományba eső rugóútját módosították a nagyobb mértékű oldalirányú bedönthetőség és a megnövelt agilitás érdekében. Gyári extrafelszerelésként az új gép a továbbfejlesztett, elektronikus vezérlésű DDC-vel (Dynamic Damping Control) is rendelhető, amellyel többé nem kell kompromisszumokat kötni a futómű beállításakor.
Annak érdekében, hogy optimálisan az aktuális felhasználáshoz szabható legyen az új RR, már alapkivitelében is három menetprogramot (Rain, Sport és Race) kínál. A Pro menetprogramok extrafelszerelésként rendelhetőek és két további üzemmóddal (Slick és egyébre szabható User) bővítik a kínálatot. A Pro menetprogramok további tartalma a tökéletes indulásokat biztosító rajtelektronika (Launch Control), valamint az állítható boxutcai-sebességkorlátozó (Pit-Lane-Limiter). Villámgyors felkapcsolásokat és visszaváltásokat tesz lehetővé a tengelykapcsoló működtetése nélkül a HP Pro váltóasszisztens, amely szintén a rendelhető gyári extrák sorát gyarapítja.
Már szériakivitelében is tartalmazza az új RR a (részlegesen integrált) verseny-ABS berendezést, valamint a kipörgésgátlót (ASC). A Pro menetprogramokkal megjelenik a DTC (Dynamic Traction Control), amely a menetkontrollt dőlésszög-érzékelővel és finomhangolási lehetőséggel bővíti. Minden szabályzórendszert újrahangoltak, és optimalizálták a szabályzási precizitásukat és karakterisztikájukat. Első alkalommal elérhető már az RR esetében is egy sebességszabályzó automatika a hatályos sebességhatárok könnyebb betartása érdekében. (Jó szöveg, mi?)
A multifunkciós kombinált műszeregység analóg fordulatszámmérője új számlapot kapott, valamint további újdonság az átdolgozott folyadékkristályos kijelző, amely immár lényegesen bővebb funkciókínálattal bír. Ezeken kívül az új S1000RR esetében a mérnökök új fedélzeti elektronikai hálózatot, erőteljesebb szenzormodult, valamint kisebb, körülbelül egy kilogrammal könnyebb akkumulátort vetnek be.
Végül, de nem utolsósorban teljesen új idomzat gondoskodik a még dinamikusabb formanyelvről. Bár az előd aszimmetrikus fényszóró-elhelyezését, mint tipikus ismertetőjegyet megtartották, a fényszórók új pozíciója és alakja biztosítja, hogy az új RR már első pillanatra felismerhető legyen. A dinamikus, sportosan agresszív formát három különböző karakterből álló színkoncepció támogatja: piros/fehér, fekete metálfényezés és BMW Motorsport dizájn.
Cimkék:
A Triumph pillanatnyilag nyilvánosságra hozott modellpalettája alapján nem túl sokkoló 2015-re készül az angol gyár. Persze még robbanthatnak...
Elolvasom »A Suzuki legújabb utcai modelljei igazán sportosra sikerültek. A GSX-S1000-ből két változat készült - egy idomos sport-túra és egy csupasz streetfighter.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »