A Pannonia név nekünk, motorosoknak sokkal többet jelent egy hajdani római-kori provinciánál. Számunkra a mára sajnos csupán emlékké vált egykori magyar motorkerékpár-gyártást képviseli ez a szó. Akik régi motorosok, azoknak kivétel nélkül van valamilyen saját vagy legalább családi emlékük egy-két Pancsiról – de akinek nincs ilyen, annak is megdobban a szíve, ha meglát-meghall-megszagol egy ilyen gépet. Szeptember 27-én, szombaton pedig itt a lehetőség ezt a látványt, hangot és illatot jó mélyen magunkba szívni!
A hazai veterán motorosok szervezete nem kisebb feladatot vállalt magára, mint hogy fenntartsa a Pannonia nevet. Ez pedig csak úgy megy, ha magukat a motorokat igyekeznek eredeti állapotban üzemeltetni – időnként pedig megmutatni a szélesebb publikumnak is. Éppen ezért a Pannonia MGTSZ egyéb összejövetelei mellett évente egyszer rendez egy igazi motorversenyt is. Amely az öreg masinákra és a közúti útvonalra való tekintettel nyilván nem a száguldozásról, hanem a precíz motorozásról szól. Kétszer kell megtenni ugyanazt a 29 kilométeres útvonalat, a cél pedig az, hogy a második menet ideje a lehető legkisebb mértékben térjen el az elsőétől. A dolog főleg úgy izgalmas, hogy semmilyen időmérő berendezést, illetve külső segítséget nem vehetnek igénybe a versenyzők.
A motorok természetesen több kategóriában is nevezhetnek: egy- és két hengeres Pannoniákat, egyéb magyar gyártású, valamint oldalkocsis vasakat külön-külön értékelnek majd. Egy a lényeg: 1975-nél korábbi legyen a paripa gyártási éve! Amennyiben valaki fiatalabb géppel szeretne indulni, az ezt egy külön csoportban teheti meg. A két futam rajtja 11 és 13 óra lesz, a start helyszíne pedig a herceghalmi Kultúrház. A Herceghalom – Biatorbágy – Páty – Zsámbék útvonalon bárhol érdemes lesbe állni, és megcsodálni a magyar motorgyártás emlékét életben tartó viadal több mint száz motorból álló mezőnyét!
Cimkék:
Az Első Gödi Jótékonysági Motoros Nap fő célkitűzése a motoros társadalom összefogása, no meg a Mentőmotor Alapítvány támogatása volt.
Elolvasom »A 2015-ös BMW K1600GTL számos újdonsággal érkezik, legalábbis az elcsípett kémfotón ez látszik. Az új motort nagyobb raktér és jobb aerodinamika jellemzi.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »