Jeles évfordulóhoz közeledik a Honda – negyven évvel ezelőtt mutatták be azt a gépet, amely motorosok milliói számára vált egyfajta szimbólummá. A Gold Wing legelső darabja 1974-ben látta meg a rivaldafényt Kölnben a motorkiállításon, akkor még “csak” GL1000 volt a típusjelzése az ikonikus túragőzösnek. A jelenlegi hathengeres boxermotor helyett csak négy henger csavarta a főtengelyt az ezer köbcentinyi lökettérfogatból kinyerhető erővel. Egészen 1987-ig várni kellett az első hathengeres Gold Wingre – ez már GL1500-as jelzéssel csábította a hosszú és kényelmes utazásokra váró motorosokat.
A legelső Gold Wing, a GL1000 – itt még gondolni sem merték volna, mi lesz belőle négy évtized elteltével
Ez a modell és maga a Gold Wing név etalonná vált a luxus túramotorok között – jelenleg már több mint 1’800 köbcentinél tart a legnagyobb aranyszárnyas, azonban teljesítményét tekintve egyáltalán nincsen kihegyezve a motor. Sokkal inkább a nyugodt és stresszmentes motorozást szavatolja a maga száztizennyolc lóerejével és azzal a százhatvanhét newtonméter forgatónyomatékkal, amely már 4’000-es fordulaton rendelkezésére áll a vezetőnek.
A jelenlegi változat már többé-kevésbé motorozható bálnává vált – a korábbi verziók sok kritikát kaptak a nehézkes irányíthatóság miatt, amely városban és szűk, kanyargós országúton is jellemezte a típust. Ugyan a méreteiből adódó hátrányokat mind a mai napig nem tudta levetkőzni, de pontosan ezek a tiszteletreméltó sarokszámok adják a Gold Wing sava-borsát. Ennek köszönhető a kiváló időjárás elleni védelem, a magas fokú kényelem és maga az életérzés, amely árad már a képekről is.
A negyvenedik évforduló tiszteletére a japán mérnökök egy emlékezetes kiadással készülnek – négyféle fényezés közül választhatunk, ha egy jubileumi modellt szeretnénk a magunkénak tudni. A kéttónusú festések közül a fekete-bordó különösen jól áll ennek a nagy vasnak, a teljesen ezüst és króm variáció pedig sokkal feltűnőbb. A jubileumra az üléseken, a kesztyűtartón és a hátsó dobozok fedelén egy “40th Anniversary” feliratú embléma fog emlékeztetni. Az utas fűthető ülése mellé már lábfűtés is jár, így a hidegtől nem kell tartaniuk a Gold Winggel túrázóknak, maximum az ezzel járó alacsony tapadási együtthatótól – ezzel még a Honda sem tud mit kezdeni, főleg nem egy négymázsás kétkerekű járgányon.
Az F6B-t sem hagyják érintetlenül a 2015-ös modellévre – szintén jubileumi fényezéssel és emblémával érkezik
A Gold Wingből épített F6B kódjelű baggert is felruházzák 2015-re némi évfordulós díszítéssel – a Deluxe kivitel számos extrával nyújt majd többet, mint az alap F6B. Az utasnak háttámla jár, a vezetőnek pedig markolatfűtés és automatikusan kikapcsolódó irányjelzők. A lopakodószerű matt szürke fényezés mellett kérhetjük majd az egészen feltűnő metálkék festést is. A modellek hazai áráról még nem tudni, de vélhetően nem sokban fognak különbözni a jelenlegiektől.
Cimkék:
Számos elektronikai segédeszköz felügyeli a megújult Tuono V4R százhetven lóerejét. Ezek több fokozatban is állíthatók, így a profik sem unatkoznak majd.
Elolvasom »Semmi baja a bukódnak, de már olyan uncsi a színe? Vagy csak nem passzol az új kabátodhoz? Egy új fólia segítségével te magad átfestheted!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »