A KTM néhány éven belül beszállna a MotoGP-be, derült ki az osztrák vállalat vezetőjének interjújából. Stefan Pierer azt is elmondta, hogy egy teljesen új alapokon nyugvó sportmotorra is számíthatnak a KTM rajongói. Valószínűleg 2017 előtt nem fognak rajthoz állni gyári csapatként, de jövőre már bemutatják az új blokkot és a 2016-os esztendőben elkezdik az éles teszteket különböző versenyeken.
A MotoGP szerepléssel egyidőben új utcai RC16-os sportmotor is napvilágot láthat – azt még nem tudni, hogy a jelenlegi RC8-as formavilágából mennyi marad meg
Az új versenygép az RC8 utódjaként kerül fel a modellpalettára és évente mintegy száz darabot kívánnak értékesíteni, amelyek utcán is használhatóak lesznek. Az RC16-os szíve egy ezer köbcentiméteres V4-es erőforrás lesz és a narancssárgáktól megszokott térhálós csővázban foglal majd helyet. Magától értetődő, hogy a futómű alkatrészeit a WP szállítja. A külsőt illetőleg még nem tudni, hogy az RC8 formavilágát örökíti tovább, vagy az újabb dizájnnal rendelkező kis RC-k csőrös orrkiképzését viseli majd magán. Az utcai és a kizárólag versenypályára szánt motorok nagyon fognak hasonlítani egymásra, de nem teljesen egyeznek majd.
Az is lehetséges, hogy az évente 100 darabos példányszámban gyártott KTM RC16 a kistestvér vonásait örökli majd
A vételárról is csak közelítő értékek hangzottak el – nagyjából 150’000 és 200’000 euró között helyezik el. Ebben az árfekvésben már nem sokat számít, hogy negyvenöt- vagy hatvanmillió az adott motor ára. Gazdag üzletemberek játékszere lesz, amelyet néhanapján elővesznek a Ducati Desmosedici RR és Ronax 500 mellől, de ez mindegy is. Ha nekünk csak annyi jut, hogy a katalógusban és szalonban csodáljuk, már megéri egy ilyen műszaki remekművet építeni.
Cimkék:
Bemutatkozik a Road Glide Special, amelyet teljes mértékben a vevői igényekhez fejlesztettek Milwaukee-ben. A legendás cápaorr tehát újra támad!
Elolvasom »A Beta nagy reményekkel vág neki jövőre a Dakar ralinak. Teljesen új fejlesztésű motorjukkal szeretnének egy kis borsot törni a nagy gyártók orra alá.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »