Ha az ember alkot valamit – legyen szó akár egy festményről, vagy jelen esetben egy motorkerékpárról – alig várja, hogy eldicsekedjen vele és bezsebelhesse a műremekért járó elismeréseket. A Ducati sem cselekedett másként és bemutatta az új 821-es Monstert. Igazából csak az őszi EICMA során számítottunk a jöttére, de a képeket elnézve nem mondjuk azt, hogy vigyék vissza és reszelgessenek még rajta. Korábban úgy gondoltuk, hogy egy köztes modell lesz 821 néven – ehhez képest nem beékelődött a 796 és az 1200 közé, hanem konkrétan leváltotta a 796-ost. Nagy reményt táplál az olasz vállalat az új motorhoz – a Monster család igazi fogyóeszköz a palettájukon.
Az előzetes információk is beigazolódtak, amelyek szerint a nagyobbik változathoz hasonló vázzal és a Hypermotard blokkjával érkezik hamarosan a kereskedésekbe a 821-es Monster. A 821,9 köbcentiméteres Testastretta 11° L2-es erőforrás 112 lóerőt teljesít 9’250-nél és 89 newtonméter forgatónyomatékot produkál 7’750-es fordulatszám mellett. Természetesen ebben a motorban is megtalálunk már szinte minden földi jót, amely az elektronikai segédleteket illeti. Nyolc fokozatban változtathatjuk meg a menetstabilizáló rendszer érzékenységét és a blokkolásgátlóval felszerelt fékrendszert is az ízlésünkhöz hangolhatjuk.
Feltankolva sem éri el a két mázsát a szárazon mindössze 179,5 kilogrammos paripa – az igényes futóművet elnézve igazán szórakoztató lesz a vele való motorozás. Az üléspozíció nagyon hasonlít az 1200-as Monsteréhez, de testméretünkhöz igazíthatjuk a gépet a változtatható magasságú üléssel. Összesen négyféle festés közül választhatunk és állítólag már júliusban a lábunk közé kaphatjuk az Monster 821-est, ha most megrendeljük.
Cimkék:
Képregényimádó közönség előtt mutatta be a Honda a Vultus tanulmánymotorra épülő NM4 modelljét. Jövőbe mutató forma, könnyen kezelhető technika jellemzi.
Elolvasom »Nincs jobb reklám egy motornak, mint egy dokumentumfilm-sorozat főszereplőjévé válni. A híres angol focista egy Triumph nyergében hódítja meg Dél-Amerikát.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »