Két hónappal ezelőtt még csak találgattunk a Honda legújabb, futurisztikus motorjával kapcsolatban. Az NM4 Vultus névre hallgató koncepciómotort csupán a márkakereskedőknek mutatták be, nem gondoltuk volna, hogy ilyen gyorsan a vásárlóközönség elé hozzák. Mivel az egész gépet körüllengi a japán rajzfilmek manga és anime stílusa, így az egyik legjobb helyszínt választották ennek a robot öszvérnek a bemutatására. A londoni Comic Con egy híres és hatalmas rendezvény Európában, több mint nyolcvanezer látogatóval – itt szinte mindenki életvitelszerűen bele van bolondulva a képregényekbe.
A formatervhez merítettek nem is kicsikét a ’80-as évek egyik sikeres manga filmjéből, az Akirából – az üléspozíció nagyon hasonlít az abban megjelenített járműre. Nem teljesen robogó, de nem is igazán motor, sokkal inkább a kettő ötvözete ez. A Honda NM4-en a taposólemezt úgy alakították ki, hogy ne lehessen összezárni a lábakat, mint egy robogón – középen egy elválasztó elemet szoríthatunk a térdeinkkel, mint egy tisztességes motoron. A 654 milliméter magas ülésben szinte a földön foglalhat helyet a leendő manga harcos. Az irányítása gyerekjáték lesz, köszönhető ez a duplakuplungos DCT váltónak – hat sebesség közül válogathatunk, de rá is bízhatjuk magunkat az automatára. A blokkolásgátló már szinte magától értetődik és a dual kialakítású fékrendszert is megszokhattuk a Hondától. Mind a városban, mind pedig az országúton remek időjárás elleni védelemre számíthatunk az NM4 nyergében – a szélvédő és az alsó idomok is kellőképpen nagyok.
A rendkívül feltűnő karosszéria alatt az első NC sorozat motorblokkja található, 670 köbcentivel és 54 lóerővel. Az irányjelzőket a műanyag idomokba integrálták és négy tárolórekeszt is kialakítottak az új Hondán. Elöl kettő kisebb rekeszt találunk, amelyek közül az egyikben a gyári 12 voltos csatlakozóról tölthetjük a telefonunkat, vagy a navigációt – további két nagyobb tárolót helyeztek el a motor hátuljában. A változtatható színű LCD műszerfalon fokozat visszajelzőt, fedélzeti számítógépet és külső hőmérőt is találunk.
A Honda sokat vár ettől az új típustól. Szerintük nagyon barátságos, könnyen kezelhető motorkerékpár a Vultus koncepcióból született NM4. Új ügyfélkörre kívánnak szert tenni – ilyen külsővel bizonyára sok cyberpunk csodabogarat terelhetnek a motorozás irányába. Kíváncsi vagyok, élőben milyen érzéseket fog gerjeszteni bennem. A monitoron szemügyre véve nem indított be túlságosan, nagyon is a jövőbe mutat ez a dizájn.
Cimkék:
Ismét nagyon szép helyekre és kellemes gurulásra hívunk minden olvasónkat. A túra célja ezúttal a dél-nyugati régió. Kanyar lesz bőven!
Elolvasom »Nem mostanra vártuk, de a néhány hónappal ezelőtt kiszivárgott képeken széria érettnek tűnt a a Monster 821. Egy hónap múlva már a szalonokban lesz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »