Az Icon Airframe bukósisak 2008 óta található meg a boltokban. Most a portlandi székhelyű vállalat piacra dobta a fejvédő Statistic nevű változatát, amely csupán fényezésében ad többletet. Ott azonban nagyon is: roppant fontos üzenetet hordoz. Első pillantásra össze-vissza mindenféle számokat írtak fel rá – a festés azonban ennél sokkal többről szól.
Az 1981-ben készült Hurt Report (Sérülési Jelentés) vizsgálatának eredményei alapján kerültek fel a számok a Statistic héjára. Ez a vizsgálat öt éven keresztül elemezte az Egyesült Államokban bekövetkezett motoros baleseteket – no és azok következményeit. Nem csupán azt tartalmazta, hogy milyen valószínűséggel csapjuk oda egy bukta során a fejünket, hanem azt is, hogy annak melyik részét éri majd fizikai behatás. Ezek az adatok kerültek fel az Icon sisakjára. Nem kell sokáig tanulmányozni a festés adatait ahhoz, hogy felfedezzük a leginkább veszélyeztetett területet, amely nem más, mint az állrész – a maga 15,2 százalékával. Az egyik oldalon, mert a másikon még ennél is magasabb adat áll ám!
Az Icon képviselője szerint “a vizsgálatból egyértelműen kiderül, hogy a fejet ért ütések több mint 40 százaléka az első részt, vagyis az arc- és halántéki területet érik. Ez pedig vitán felül bizonyítja a zárt sisak viselésének fontosságát – nem véletlen, hogy az Icon nem is gyárt csak ilyen motoros fejvédőket!” Megvallom őszintén, jómagam gyakran motorozom a Nolan N43 Air-ben úgy, hogy nem használom a bepattintható állvédőt – de lehet, hogy ez után a hír után némileg felülvizsgálom az álláspontomat. Mert arca mégis csak egy van az embernek. Igaz, olyan amilyen, de csak jobb, mint egy darabokból úgy-ahogy összerakott…
Cimkék:
Ismét meghirdetünk egy közös gurulást, amelyre igyekszünk hozni tesztmotort is. Túra és beszélgetés együtt: ez május első vasárnapjára a terv!
Elolvasom »Aki sok éve motorozik, időnként biztosan új bukósisak után néz. No de mit csináljon a régivel? Íme egy "remek" ötlet!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »