Idén szerencsésen indult a motoros szezon: szép tavaszias időt kaptunk ajándékba egy eleve enyhe tél után. Így remélhetőleg a nyár is hamar eljön. Amely sokak számára motoros szempontból már nem az ideális időszak, hiszen a most még kellemes viseletnek tűnő motoros ruha egyre elviselhetetlenebbé válik majd, ahogy melegszik az idő. Szokták mondani, hogy motorozni 20 és 25 fok között jó – ami főleg bőrruhában igaz is. Utána egyre jobban rád rohad a nadrág és a kabát is. Ugyanakkor mégsem jó lejjebb adni a biztonsággal kapcsolatos igényeket, mert bárhol és bármikor eleshetünk. Akkor pedig nagyon nem mindegy, mi van rajtunk. Még ha izzadtak is vagyunk alatta.
A Ventz nevű újítás lényege az, hogy amint a motor mozgásba lendül, a lehető legnagyobb fokú légáramlás induljon meg a kabát alatt. Légáramlás pedig csak úgy jöhet létre, hogy megfelelő mennyiségű levegő lép be az adott térbe. Ez a nyitható szellőzők esetében viszonylag korlátozott, hiszen például a kabátujjakon levő kicipzározható nyílások nem merőlegesek a légáramlásra. A Ventz egy kis műanyag betét, amelyet a kabát ujjaiba kell illeszteni, és ott rögzíteni. Innentől kezdve a levegő már folyamatosan áramlik a dzseki belsejébe.
Amennyiben létrejön a beáramlás, a mindenképpen meglevő kilépőnyílásoknál (nyak és derék) azonnal fellép a szívóhatás, és a légáramlás egyre hatékonyabban hűteni kezdi a felsőtestet. Az alábbi grafikonon jól látszik, hogy alapesetben folyamatosan nő a ruha alatt a hőmérséklet, majd a Ventz behelyezése után erősen csökkenni kezd – csak a teljes megálláskor növekszik újra meg egy kicsit.
A gyártó vizsgálatai alapján az alapállapothoz képest jó negyedével csökken a kabát alatt a hőmérséklet – ami nagy melegben vaskos tizenfokokat is jelenthet. Ráadásul nem csak a vezető, hanem az utas számára is. Nagyon nem mindegy! A kis betétek anyaga természetesen úgy van megválasztva, hogy amennyiben egy nagyot esnénk, véletlenül se törjön szilánkosan. Így nem kell attól aggódnunk, hogy a motoros baleset után évekig szedegethetjük bőrünk alól a színes műanyag darabkákat. Apropó színek: a Ventz többféle árnyalatban kapható, így mindenki motorjához, vagy éppen ruházatához tud választani.
Ráadásul nem is kerül veszélyesen sokba, hiszen az angliai ára 19.99 font – a nagyságrendileg 7’500.- forint pedig jóval olcsóbb, mint egy hálós kabát. Ami soha nem nyújt olyan hatékony védelmet, mint egy bőrruha…
Cimkék:
Sajnos a motorozás során bármikor érhet minket baleset. Na de hogy ennyire nyomorultul, és még fel is veszi egy térfigyelő kamera?
Elolvasom »A Mugen márkanév rengeteg versenygyőzelemhez kapcsolódik. Az idei legvadabb országúti viadal elektromos szakágának fő esélyesei is ők az idén.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »