A szocialista francia kormányt közvélemény-kutatási adatok alapján a lakosság 80 százaléka nem kedveli túlzottan. Úgy látszik, el szeretnék érni a száz százalékos nemtetszési indexet – 2015. január 1-én ugyanis életbe kívánják léptetni legújabb közlekedési sebességkorlátozás csomagjukat. Manuell Valls belügyminiszter bejelentette, hogy a fenti dátumot követően a másodrendű úthálózaton (magyarul a lakott területen kívüli normál közutakon) az eddigi 90 kilométer/órás sebességkorlátozás nyolcvanra fog csökkenni. Az autósok számára – a 125 köbcentimétert meghaladó motorok ugyanis csak 60 kilométer/órával “száguldozhatnak”. A hivatalos indoklás szerint ezzel életeket kívánnak menteni. A miniszter szerint a halálos balesetet szenvedők közel harmada motoros, holott a rájderek csupán a közlekedés résztvevőinek 2,7 százalékát teszik ki. A halálos motorkerékpáros balesetek 63 százaléka pedig a vidéki utakon történik, így meghozták a fenti remek döntést.
A leendő jogszabállyal teljes mértékben elégedetlen motorosokat tömörítő FFMC nevű szervezet már el is kezdte szervezni a tiltakozási akciókat. Több mint ezer társunk jelezte, hogy rész vesz azokon a felvonulásokon, ahol semmi mást nem csinálnak majd, mint a leendő jogszabályok szerint közlekednek – de tömegével. Vagyis országutakon hatvannal, autópályákon pedig nyolcvannal – a majdani sebességkorlátozás szerint. Hogy mindenki lássa, hogy is néz ez ki a gyakorlatban. Minden bizonnyal komoly visszhangja lesz az eseménysorozatnak: gondoljunk csak bele, hogy egy akár több ezer motorból álló menetoszlop csúcsforgalmi időszakban mekkora káoszt fog okozni a francia vidéki területeken. Szerintem még az autósok azon része is a kétkerekűek vezetői mellé fog állni, aki magától nem berzenkedik a számukra csupán 10 kilométer/órás tempócsökkentéshez. A magam részéről nagyon kíváncsi vagyok a fejleményekre!
Cimkék:
Április első hétvégéjén közös motoros túra szerepel a terveink között. Tartsatok velünk, guruljunk egy jót és nézelődünk egy keveset.
Elolvasom »Amikor a motoros túrára csomagolunk, mindenből a legkisebb helyigényre kell törekedni. Nem kivétel ez alól a hálózsák sem.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »