A legjobb pályamotorosok gépeire szoktak dőlésszög-mérőt szerelni, amely nekünk, utcai rájdereknek hihetetlen értékeket tudnak mutatni. Mert egy normális túramotornak valahol 40 fok körüli bedöntésnél már leér füle-farka, szórja a szikrákat – így véget ér a kanyarvadászat. A GP-technika persze többet enged: néha a mi lehetőségeink jó másfélszereséig is eljutnak a fiúk. 85 fok azonban még nekik is elérhetetlen. Nem úgy a képen látható pilótának, aki anélkül is a függőlegestől legalább 85 foknyira jár, hogy a fotós csalna az objektívvel.
A trükk persze egyszerű: megfelelő helyen készült a felvétel. A döntött parabolika kanyar ugyanis úgy teszi lehetővé ezt a teljesítményt, hogy a motoron ülve akár egyenesen haladás is lehetne. Csak egy dolog kell hozzá: sebesség. Na meg némi vér a pilóta pucájába! Kamionnal jó néhány éve volt szerencsém a Rábaringen ugyanígy haladni, motorral még nem próbáltam. Neked lenne merszed hozzá?
Cimkék:
Láttatok már az erdőben bálnákat? Ha még nem, akkor jól figyeljetek! Néhány elszánt fickó megmutatja, hogy van élet az aszfalt után BMW-kkel is!
Elolvasom »A Paton megkezdte a világ leghíresebb országúti futamán rajthoz álló versenymotorjának sorozatgyártását: itt az S1.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »