A Hero Motocorp a világ legnagyobb motorkerékpár-piacának abszolút meghatározó márkája (konkrétan a világ második legnagyobb motorkerékpár-gyártójáról van szó). Nagyon tudatosan igyekeznek elszakadni attól az imidzstől, hogy ők csak egyszerű kis mopedeket tudnak készíteni. Nem véletlen, hogy már két éve stratégiai együttműködést kötöttek a legendás Eric Buell cégével, az EBR-rel. Érdemes elolvasni erről szóló régebbi írásunkat – sok ottani ígéret fog testet ölteni a most bemutatott motorban!
Az India AutoExpo kiállításán rántotta le a cég vezérigazgatója, Pawan Munjal a leplet vadonat új középkategóriás naked bike-jukról. Amelyet ha egy kicsit alaposabban megvizsgálunk, semmiképpen nem tudunk egy legyintéssel elmenni mellette. A Hero Hastur ugyanis egy elképesztően komolyan összerakott holminak tűnik.
A soros kéthengeres erőforrás 620 köbcentiméteres, legnagyobb teljesítménye 79 lóerő 9’600-as fordulaton, forgatónyomaték-csúcsa pedig 72 newtonméter 7’750-nél. Ezekhez jön a masina versenytársaihoz képest igen alacsony, menetkészen 160 kilogrammos tömege – egyre izgalmasabb, nemde? Az üzemanyag ellátást egyébként ugyanazzal a Controlled Swirl Injection (szabályozott örvénylésű szívócső) rendszerrel oldották meg, amely az EBR 1190RX-ben is üzemel. Micsoda véletlen…
A pozitív meglepetések sora azonban még nem ér véget. A Hastur alatt elöl-hátul állítható futómű dolgozik – az első fordított teleszkópok, illetve a központi rugóstag szabályozási paramétereit azonban nem ismerjük. A fékek radiálisak, a ráfokon Pirelli Diablo Rosso II abroncsok feszülnek, a gyári adatok szerint a legnagyobb sebesség pedig 240 kilométer/óra. Bizseregsz már?
A Hastur csőváza úgy lett kialakítva, hogy a nyúlványok sérülés esetén a lehető legegyszerűbben cserélhetőek legyenek. A faridomba integrált Panigale stílusú légcsatornák nyilván a nagy sebességnél hivatottak növelni a stabilitást – egy ilyen könnyű és rövid gépnek a csúcssebessége közelében valóban szüksége is lehet erre. A hat sebességes váltó kazettás kialakítású (!), a világítás pedig teljesen LED rendszerű. Most már csak azért drukkoljunk, hogy a Hero Hastur a sorozatgyártásban is ugyanolyan izgalmas legyen majd, mint ez a koncepció-motor. No meg hogy elhozzák Európába is!
Cimkék:
Elég körülményes feljuttatni egy motor a kompra, ha csak lépcső vezet oda. A messzi Keleten azonban ezt is megoldották - nyers erővel.
Elolvasom »Bemutattak egy új modellt, amelyről a fotókon kívül az ég világon nem ismerünk semmilyen adatot. Még azt is csak valószínűsítik, hogy egyhengeres lesz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »