A tavalyi esztendőben a KTM új értékesítési csúcsot döntött, meghaladva minden korábbi eladási számát – de maga mögé utasította a többi európai gyártót is. Ez a rekord nagyrészt az új Duke családnak köszönhető – hihetetlen mennyire bejött ez az ötlete az osztrákoknak, a vásárlók egyenesen kapkodják őket a kereskedésekből. Főleg a Duke 390 farvizét próbálják meglovagolni a közeljövőben, így a közepes méretosztályra helyeznék a fő hangsúlyt.
Stefan Pierer – a KTM vezérigazgatója – a 2014-es indiai Auto Expo nevű kiállításon beszélt többek között arról is, hogy milyen modelleket terveznek az elkövetkező három éven belül. Úgy gondolja, hogy egy 500-as és 800-as soros kéthengeres blokkal szerelt motornak nagy sikere lehetne.
A közepes méretosztályú gépeket Indiában fogják gyártani, főként az ottani piacra szánják majd ezeket. A szigorú vámköltségek miatt a jelenlegi 690 Duke-ot és a 690 SMC-t nem éri meg a vállalatnak bevinnie a kontinensnyi országba – az igazgató szerint nincs meg az a vevőkör, amelyre építeni lehetne ilyen árak mellett. A két új blokkal viszont kitölthetnék a jelenlegi piaci rést, megúszva a szigorú import szabályokat – a költséghatékony helyi gyártás miatt kedvező áron kínálhatnák a soros kéthengeresek köré épített motorokat.
Ami a még kisebb méretosztályt illeti, a teljes idomos RC modellek gyártása még ebben az évben megkezdődik Indiában – erre a platformra terveznek egyébként off-road felhasználású gépeket is. Az új blokkal valószínű, hogy kidobnak egy kaland-túrázót, 800 Adventure néven. A tavalyi fantáziarajzon ugyan V2-nek képzelték egyes rajongók és 890-re taksálták a köbcentit – ennek megválaszolása még a jövő zenéje marad.
Cimkék:
Olvasóink a BMW minden porcikájában megújult nagy túraendúróját választották a tavalyi esztendő legjobb tesztmotorjának.
Elolvasom »Elég körülményes feljuttatni egy motor a kompra, ha csak lépcső vezet oda. A messzi Keleten azonban ezt is megoldották - nyers erővel.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »