Nagy titkolózás előzte meg a tavalyi évben az MT-09 piacra dobását – a szokásos beetetővideók, mézes madzag huzigálás és a többi általánossá vált előzetes marketing akciók. A lepel lerántását követően a közönség nagy része el volt ragadtatva a merész módon egyszerű formavilágtól. Egészen úgy hat a motor, mint egy műhelyben lecsupaszított, huligánkodásra tökéletesen alkalmas streetfighter. Elmaradt a már unalmasnak mondható transformeres forma, helyette kaptunk a maga félkésznek tűnő alakjával egy kiváló motorkerékpárt.
Nem csak üres és fellengzős szavak a fentiek – a Yamaha legvadabb modellje dizájn díjat nyert Hannoverben. Az iF Nemzetközi Formatervezői Fórumot 1954 óta rendezik meg, több kategóriában indulhatnak a jelöltek, amelyekben nemzetközileg elismert zsűritagok választják ki a legjobb termékeket. A japánok formatervező csoportjának a vezetője nyilatkozott, miután átvette a megérdemelt elismerést.
“Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy az MT-09 érdemelte ki a világ egyik legrangosabb elismerését, az iF formatervezői díját. Nagy erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy egy olyan motort alkossunk, amely kiválóan tükrözi a márka sportos arculatát, de tökéletesen használható marad a mindennapokban is. Szándékosan odafigyeltünk az üléspozíció tervezésénél, hogy kis sebességgel is élvezetes legyen a vele való motorozás.”
Ehhez személy szerint annyit tennék hozzá, hogy van benne egy kis füllentés – nem rossz vele alacsony sebességgel sem motorozni, viszont állandóan kívánja a tempós haladást, a nyélgázon való száguldást. Annyira mozgékonyra sikerült a motor, hogy nem egyszerű vele normálisan, a kívülállók számára kulturáltan motorozni – végig vigyorra áll az ember szája a sisak alatt.
A Yamaha mérnökei egy emberként dolgoztak, hogy a kimondottan tömör testbe rengeteg élményt sűrítsenek – a jövőben ezt az irányvonalat kívánják továbbvinni. Kérdés, hogy a nagyobb termetű motorosok ehhez mit szólnak majd. Remélhetőleg a klasszikus értékek sem vesznek el a sportosság oltárán.
Cimkék:
Őszintén be kell vallanom, kissé meglepődtem, hogy már ilyen átgondolt kiegészítőket is gyártanak nekünk. Nem kell levenni a motoros kesztyűt, hogy kezelhessük mobilunkat.
Elolvasom »A világ legnagyobb motorkerékpár-piacán egyre komolyabb igény van az igazi nagy (és prémium) vasakra. Nem csak importálnak, hanem helyben is terveznek ilyeneket.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »