Japán is megérdemli az európai motorokat – a szigetországban viszont sokkal szigorúbbak a környezetvédelmi előírások, mint a mi kontinensünkön, az Egyesült Államokról nem is beszélve. Elkerülhetetlen, hogy a gyártók némi átalakítást végezzenek motorjaikon, ha azt szeretnék, hogy a japán piacon is forgalmazhassák azokat. Ezek pedig nem mindig sikerülnek úgy, hogy a kényes európai gyomor bevegye őket. A Japánokról rengeteg bizarr dolgot találni az interneten, mégis hihetetlen, hogy a tavaly bemutatott 899 Panigale és a még korábban napvilágot látott 1199 Panigale így kerül a kereskedésekbe.
Hatalmas hurkatöltőt csavaroztak az eredeti kipufogódob helyére, hogy megfelelhessenek a kinti szabályoknak. Elképzelhetetlen, hogy egy olyan nagy nevű gyártó, mint a Ducati – aki a stílusról és a vad formavilágáról ismeretes – csak így odavágja az emberek elé ezeket a szobor szépségű motorokat. Vajon nem látják a japán piacban a megfelelő potenciált és nem szándékoznak többet ráfordítani az átalakításra? A Panigale hosszvonalán bőven túlnyúló szénszál borítású kipufogódob nagy valószínűséggel a gazdasági osztály merénylete – a formatervező részlegen bizonyára könnybe lábadt a dizájnerek szeme.
Ez bizony az olaszos lazaság – ha jobban beletúrunk a világhálóba, találunk még ehhez hasonló optikai terrorcselekményt. A szintén mestermű MV Agusta sem problémázott különösebben azon, hogy miféle kipufogó dobbal érjék el a szigorú határértékeket az F3-as típusnál. Fogtak ők is egy vaskos kályhacsövet és az egyébként gyönyörűen, három rövid csőben végződő kipufogóhoz hozzátoldották – és voilá, máris mehet a Japán piacra!
Cimkék:
Nap mint nap motorra ülünk és részt veszünk a forgalomban, azonban sokszor rutinból közlekedünk - a régen betanult szabályok nagyrésze elsorvadt már, nem árt felfrissíteni a tudást!
Elolvasom »Kiváló módját választotta a legendás amerikai motorkerékpár gyártó legújabb modellje népszerűsítésének: bevetik őket jégen, a Winter X Games alkalmából.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »