A végsebesség tesztelésnek január közepén nincs szezonja motoros körökben, legalábbis Európa ezen felében – közúton amúgy sem szabályos az ilyesmi, hacsak nem egy százhuszontötösről van szó. Shunji Yokokawa – aki nevével ellentétben nem a Kawának dolgozik, hanem a Honda fejlesztőmérnöke – kíváncsi volt mégis mit tud egy mai szupersport gép. Éppen ezért fogott egy általuk gyártott és tervezett CBR600RR-t és elvitte nyélgázon egy körre.
Nem is akárhová – a helyszín nem volt más, mint a bonnevilli sós síkság, amely egykoron még tómeder volt. Ez a hely amúgy is a sebességhajhászok szent zarándokhelyének tekinthető – így kézenfekvő volt, hogy itt tegyék próbára a hatszázas Hondát. Sok videót látni az interneten, amint éppen végsebességen száguldanak a motorok, de ezek az adatok nem tekinthetők hitelesnek – a sebességmérő is általában szépíti a dolgokat, a felhasználókról nem is beszélve, akik könnyen javítanak az adatokon egy aprócska áttételmódosítással. Itt viszont igazolt körülmények között tudott rekordot felállítani a teljesen széria, hatszáz köbcentis Honda. Két segítő társával együtt meg is lepődtek rajta, de természetesen büszkék voltak mind magukra, mind pedig a motorra, amelyet ők fejlesztettek. A nehezítő körülmények ellenére – mint például a folyamatosan fennálló, erős oldalszél – sikerült elérni 273,3 kilométeres óránkénti sebességet. Erről a rekorddöntésről egy rövid filmet is forgattak, Yokokawa mesél a projektről.
A videóval nem célunk bárkit is arra buzdítani, hogy kipróbálja mit tud a motorja végsebesség tekintetében. Közúton semmiképpen ne utánozzuk, mert az életünk vagy mások élete múlhat rajta. Ellenben egy lezárt pályán, amelyet kimondottan ilyen tesztekre tartanak fenn, nagy élmény lehet végigporolni ilyen sebességgel.
Cimkék:
Újabb kemény hetet kezdett a 2014-es Dakar-rali mezőnye. A Honda szakaszgyőzelme ellenére Marc Coma magabiztosan vezeti a versenyt a KTM-mel.
Elolvasom »Cyrill Despres igazi harcos: teljesen reménytelen helyzetben van, esélye sincs a címvédésre, mégis húzza ahogy csak bírja.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »